D5 Textbook, professional manual or guide
Digimarkkinointi + AI : tee tekoälystä yrityksesi kilpailuetu ja kasvata myyntiä (2024)


Lahtinen, Niko, Pulkka, Kimmo, Viinamäki, Pasi, Karjaluoto, Heikki, Mero, Joel. (2024). Digimarkkinointi + AI : tee tekoälystä yrityksesi kilpailuetu ja kasvata myyntiä (4., täysin uudistettu painos.). Alma Insights.


JYU authors or editors


Publication details

All authors or editorsLahtinen, Niko; Pulkka, Kimmo; Viinamäki, Pasi; Karjaluoto; Heikki; Mero, Joel

ISBN978-952-14-5178-2

eISBN978-952-14-5179-9

Edition4., täysin uudistettu painos

Publication year2024

Number of pages in the book307

PublisherAlma Insights

Place of PublicationHelsinki

Publication countryFinland

Publication languageFinnish

Publication open accessNot open

Publication channel open access


Abstract

Digimarkkinoinnin neljäs aalto on alkamassa. Se muuttaa markkinointia ja myyntiä enemmän kuin mikään muu vuosikymmeniin. Muutoksen suurimpia vetureita ovat tekoäly ja evästeiden vähittäinen häviäminen. Näistä tekoäly tulee mahdollistamaan täysin uudenlaisia tapoja tehdä markkinointia. Kirjassa käydään läpi, miten yritykset pystyvät rakentamaan markkinointinsa niin, että se luo heille aitoa kilpailuetua sekä nyt että digimarkkinoinnin neljännen aallon alkaessa. Tällöin markkinointi ei ole lyhytnäköistä kampanjointia, vaan pitkäkestoisen kysynnän ja asiakasvirran rakentamista. Kirja sisältää kolme osiota: 1. Kuinka tekoäly tulee muuttamaan digitaalista myyntiä ja markkinointia, 2. Kuinka tekoälyn tuoma muutos tulee huomioida markkinointistrategiassa, 3. Kuinka rakennat markkinoinnista kestävän kilpailuedun neljännen aallon aikakaudella. Kirjan sisältö perustuu MVG-MRACE®-malliin, joka on sovellettavissa niin PK-yrityksen kuin pörssiyhtiön markkinointiin. MVG-MRACE® on kaksivaiheinen markkinoinnin malli, joka sisältää sekä strategiavaiheen että taktisen toteuttamisen vaiheen. Strategisella MVG-mallilla yritys voi luoda johtoryhmätason markkinointistrategian, joka vastaa kilpailutilanteeseen, asiakaskäyttäytymisen muutokseen ja teknologiseen kehitykseen. Taktisella MRACE®-mallilla yritys voi toteuttaa digitaalista markkinointia käytännön tasolla strategian mukaisesti, jolloin markkinoinnin tulokset ja kyky mitata kasvavat. Kirja on kirjoitettu ammattilukemistoksi kaikenkokoisille organisaatioille sekä oppilaitoksiin kurssikirjaksi. Teoksessa yhdistyy Suomen parhaaksi valitun digitoimiston sekä alan johtavien tutkijoiden ja opettajien osaaminen. Teos on ilmestynyt aikaisemmin nimellä Digimarkkinointi.


Keywordsdigital marketingartificial intelligencemarketingsalesales promotionstrategiesstrategy workmodels (objects)social mediasearch engine marketingbusinessbusiness environmententerprises


Contributing organizations


Ministry reportingYes

VIRTA submission year2024


Last updated on 2025-12-03 at 20:06