B3 Vertaisarvioimaton artikkeli konferenssijulkaisussa
Main features of an ideal learning space : a user-based description (2014)


Lievonen, M., & Kinnunen, P. (2014). Main features of an ideal learning space : a user-based description. In Proceedings of the 6th Symposium of Architectural Research 2014 : Designing and Planning the Built Environment for Human Well-Being (pp. 237-244). Oulun yliopisto. Julkaisu / Oulun yliopisto, arkkitehtuurin osasto. A., 61. https://journal.fi/atut/article/view/47183


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatLievonen, Mirja; Kinnunen, Päivi

EmojulkaisuProceedings of the 6th Symposium of Architectural Research 2014 : Designing and Planning the Built Environment for Human Well-Being

ISBN978-952-62-0635-6

Lehti tai sarjaJulkaisu / Oulun yliopisto, arkkitehtuurin osasto. A.

ISSN0357-8704

Julkaisuvuosi2014

Sarjan numero61

Artikkelin sivunumerot237-244

KustantajaOulun yliopisto

KustannuspaikkaOulu

JulkaisumaaSuomi

Julkaisun kielisuomi

Pysyvä verkko-osoitehttps://journal.fi/atut/article/view/47183

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusKokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/82629

LisätietojaThe 6th Annual Symposium of Architectural Research 2014 and the Annual NAAR Symposium. 23.-25.10.2014, Oulu.


Tiivistelmä

This paper presents a method to define an ideal learning space from a key user perspective. The target group, upper secondary school students in a Finnish city, was addressed through two online surveys. In these we sought to establish the features that the students considered to be most important in a learning space. The aim was to adapt the redevelopment of school premises to the users’ cultural practices. Two survey methods were employed in the surveys. In the first, students described in their own words what makes an ideal learning space. In the second, students assessed a list of 21 features using a three-point scale. They also assessed a list of 19 learning space factors in terms of their negative impact on learning. Furthermore, the students indicated the top four features on the list of positive impacts on learning. The three lists were then aligned in the analysis to discern possible discrepancies. Finally, in order to establish the main characteristics of an ideal learning space, the top-feature lists were compared to the students’ verbal descriptions of an inspirational and motivational learning space.


YSO-asiasanatlukiolaisetoppimisympäristöjulkiset tilatoppiminenmotivaatiotilasuunnittelukäyttäjälähtöisyys

Vapaat asiasanatLearning Space; User Perspective; Student; Design; Role Perspective


Liittyvät organisaatiot

JYU-yksiköt:


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2014

JUFO-taso0


Viimeisin päivitys 2023-02-05 klo 13:09