A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Kielten käyttö ja oppiminen aikuisten maahanmuuttajien integroitumisen ja identiteettien rakennusaineina (2015)


Tarnanen, M., Rynkänen, T., & Pöyhönen, S. (2015). Kielten käyttö ja oppiminen aikuisten maahanmuuttajien integroitumisen ja identiteettien rakennusaineina. In T. Jakonen, J. Jalkanen, T. Paakkinen, & M. Suni (Eds.), Kielen oppimisen virtauksia (pp. 56-72). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys. Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisuja, 73. https://journal.fi/afinlavk/article/view/49654


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatTarnanen, Mirja; Rynkänen, Tatjana; Pöyhönen, Sari

EmojulkaisuKielen oppimisen virtauksia

Emojulkaisun toimittajatJakonen, Teppo; Jalkanen, Juha; Paakkinen, Terhi; Suni, Minna

ISBN978-951-9388-61-8

eISBN978-951-9388-61-8

Lehti tai sarjaSuomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisuja

ISSN0781-0318

eISSN2343-2608

Julkaisuvuosi2015

Sarjan numero73

Artikkelin sivunumerot56-72

Kirjan kokonaissivumäärä261

KustantajaSuomen soveltavan kielitieteen yhdistys

KustannuspaikkaJyväskylä

JulkaisumaaSuomi

Julkaisun kielisuomi

Pysyvä verkko-osoitehttps://journal.fi/afinlavk/article/view/49654

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusViivästetysti avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/86330

LisätietojaAFinLAn vuosikirja 2015, ISSN 0781-030X
AFinLAn syyssymposium Jyväskylässä 14-15.11.2014


Tiivistelmä

This article examines the role of languages and language learning when adult migrants are narrating their integration and construction of identities in the new country, in particular, in work and professional communities, education and social life. We focus on two narratives by Russian-speaking women who migrated in Finland in the 2000s from Russia and Ukraine. Both of them have worked in various jobs and studied in different degree programs. The analysis reveals the importance of gaining opportunities to learn Finnish both formally as well as informally at work and in social life. The narratives also show that an adult migrant needs to be determined in learning Finnish independently even though it might cause emotional stress especially in the beginning. Finally, the article discusses some implications concerning language opportunities and barriers experienced by participants when dealing with their professional career paths and how these experiences are intertwined with integration policy.


YSO-asiasanatmaahanmuuttajatvenäjänkielisetkotoutuminen (maahanmuuttajat)kielen oppiminenintegraatioidentiteetti


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiKyllä

VIRTA-lähetysvuosi2015

JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-11-10 klo 15:00