A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Bodily expressions of dominance in children's reasoning : an analysis of multimodal and sociometric data (2015)


Nagy, K. (2015). Bodily expressions of dominance in children's reasoning : an analysis of multimodal and sociometric data. In T. Jakonen, J. Jalkanen, T. Paakkinen, & M. Suni (Eds.), Kielen oppimisen virtauksia (pp. 242-261). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys. Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisuja, 73. https://journal.fi/afinlavk/article/view/49355


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatNagy, Katalin

EmojulkaisuKielen oppimisen virtauksia

Emojulkaisun toimittajatJakonen, Teppo; Jalkanen, Juha; Paakkinen, Terhi; Suni, Minna

ISBN978-951-9388-61-8

eISBN978-951-9388-61-8

Lehti tai sarjaSuomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisuja

ISSN0781-0318

eISSN2343-2608

Julkaisuvuosi2015

Sarjan numero73

Artikkelin sivunumerot242-261

Kirjan kokonaissivumäärä261

KustantajaSuomen soveltavan kielitieteen yhdistys

KustannuspaikkaJyväskylä

JulkaisumaaSuomi

Julkaisun kielienglanti

Pysyvä verkko-osoitehttps://journal.fi/afinlavk/article/view/49355

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusViivästetysti avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/86899

LisätietojaAFinLAn vuosikirja 2015
AFinLAn syyssymposium Jyväskylässä 14.-15.11.2014


Tiivistelmä

This case study explores how two Hungarian children argue for their choices in a decision- making task in which they were asked to pick objects useful on a deserted island. The study involves an analysis of the multimodal data of the video-recorded tasks, carried out as pair-work, and sociometric background data that were collected in order to build an initial understanding of the participants’ social relations. The aim of the study is to discover how dominance relations manifest in bodily acts during reasoning. Results show that dominance was expressed by specific embodied strategies such as by taking away objects or replacing them, and that the bodily gestures were closely intertwined with the children’s verbal argumentation. Further, it was observed that bodily acts were significant from the point of view of decision-making.


YSO-asiasanatlapset (ikäryhmät)parityöskentelyongelmanratkaisupäättelyjärkeilyruumiillisuussosiaalinen vuorovaikutusoppimisympäristömultimodaalisuus

Vapaat asiasanatpair-work; interaction analysis


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiKyllä

VIRTA-lähetysvuosi2015

JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-11-10 klo 15:00