A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Lukiolaisten vertaispalaute verkkoympäristössä (2015)
Riikonen, J. (2015). Lukiolaisten vertaispalaute verkkoympäristössä. In T. Jakonen, J. Jalkanen, T. Paakkinen, & M. Suni (Eds.), Kielen oppimisen virtauksia (pp. 226-241). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys. Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisuja, 73. https://journal.fi/afinlavk/article/view/49387
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Riikonen, Jonna
Emojulkaisu: Kielen oppimisen virtauksia
Emojulkaisun toimittajat: Jakonen, Teppo; Jalkanen, Juha; Paakkinen, Terhi; Suni, Minna
ISBN: 978-951-9388-61-8
eISBN: 978-951-9388-61-8
Lehti tai sarja: Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisuja
ISSN: 0781-0318
eISSN: 2343-2608
Julkaisuvuosi: 2015
Sarjan numero: 73
Artikkelin sivunumerot: 226-241
Kirjan kokonaissivumäärä: 261
Kustantaja: Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys
Kustannuspaikka: Jyväskylä
Julkaisumaa: Suomi
Julkaisun kieli: suomi
Pysyvä verkko-osoite: https://journal.fi/afinlavk/article/view/49387
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Viivästetysti avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/86910
Lisätietoja: AFinLAn vuosikirja 2015
AFinLAn syyssymposium Jyväskylässä 14.-15.11.2014
Tiivistelmä
This case study addresses high school students’ peer feedback in an online wiki-environment. In the study the students worked in three small groups and wrote short texts. Their assignment was taken from the literacy skills test of the Finnish Matriculation Examination, autumn 2010, and the source text in question was an excerpt from the novel Askeleen jäljessä (One Step Behind) by Henning Mankell. The groups gave each other feedback about their written texts, being instructed to focus on assignment, content, parse and language. My research questions were: What kind of feedback did the students give each other? How did they structure the feedback? I conducted a content analysis to analyse the students’ feedback and to consider the effect of the online environment on the process of giving feedback. My findings suggest that the feedback given was commendatory and critical but also unclear, and that a great deal of it concentrated on the content and composition of the texts.
YSO-asiasanat: kielen oppiminen; vertaisoppiminen; kielitaito; arviointi; palaute; verkkoympäristö
Vapaat asiasanat: vertaispalaute; yhteiskirjoittaminen
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
VIRTA-lähetysvuosi: 2015
JUFO-taso: 1
Emojulkaisu, jossa JYU-tekijöitä: