A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Lukiolaisten vertaispalaute verkkoympäristössä (2015)


Riikonen, J. (2015). Lukiolaisten vertaispalaute verkkoympäristössä. In T. Jakonen, J. Jalkanen, T. Paakkinen, & M. Suni (Eds.), Kielen oppimisen virtauksia (pp. 226-241). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys. Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisuja, 73. https://journal.fi/afinlavk/article/view/49387


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatRiikonen, Jonna

EmojulkaisuKielen oppimisen virtauksia

Emojulkaisun toimittajatJakonen, Teppo; Jalkanen, Juha; Paakkinen, Terhi; Suni, Minna

ISBN978-951-9388-61-8

eISBN978-951-9388-61-8

Lehti tai sarjaSuomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisuja

ISSN0781-0318

eISSN2343-2608

Julkaisuvuosi2015

Sarjan numero73

Artikkelin sivunumerot226-241

Kirjan kokonaissivumäärä261

KustantajaSuomen soveltavan kielitieteen yhdistys

KustannuspaikkaJyväskylä

JulkaisumaaSuomi

Julkaisun kielisuomi

Pysyvä verkko-osoitehttps://journal.fi/afinlavk/article/view/49387

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusViivästetysti avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/86910

LisätietojaAFinLAn vuosikirja 2015
AFinLAn syyssymposium Jyväskylässä 14.-15.11.2014


Tiivistelmä

This case study addresses high school students’ peer feedback in an online wiki-environment. In the study the students worked in three small groups and wrote short texts. Their assignment was taken from the literacy skills test of the Finnish Matriculation Examination, autumn 2010, and the source text in question was an excerpt from the novel Askeleen jäljessä (One Step Behind) by Henning Mankell. The groups gave each other feedback about their written texts, being instructed to focus on assignment, content, parse and language. My research questions were: What kind of feedback did the students give each other? How did they structure the feedback? I conducted a content analysis to analyse the students’ feedback and to consider the effect of the online environment on the process of giving feedback. My findings suggest that the feedback given was commendatory and critical but also unclear, and that a great deal of it concentrated on the content and composition of the texts.


YSO-asiasanatkielen oppiminenvertaisoppiminenkielitaitoarviointipalauteverkkoympäristö

Vapaat asiasanatvertaispalaute; yhteiskirjoittaminen


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiKyllä

VIRTA-lähetysvuosi2015

JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-11-10 klo 15:00