A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Dancing with Alternative Lyrics : Integrating Sociocultural, Dialogical, Distributed and Dynamical Conceptualization of Language and its Development for L2 Studies (2016)


Karimi Aghdam, S., Dufva, H., & Lähteenmäki, M. (2016). Dancing with Alternative Lyrics : Integrating Sociocultural, Dialogical, Distributed and Dynamical Conceptualization of Language and its Development for L2 Studies. In A. Solin, J. Vaattovaara, N. Hynninen, U. Tiililä, & T. Nordlund (Eds.), Kielenkäyttäjä muuttuvissa instituutioissa (pp. 163-183). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys. AFinLAn vuosikirja, 2016. https://journal.fi/afinlavk/article/view/59725


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatKarimi Aghdam, Saeed; Dufva, Hannele; Lähteenmäki, Mika

EmojulkaisuKielenkäyttäjä muuttuvissa instituutioissa

Emojulkaisun toimittajatSolin, Anna; Vaattovaara, Johanna; Hynninen, Niina; Tiililä, Ulla; Nordlund, Taru

eISBN978-951-9388-63-2

Lehti tai sarjaAFinLAn vuosikirja

eISSN2343-2608

Julkaisuvuosi2016

Sarjan numero2016

Artikkelin sivunumerot163-183

Kirjan kokonaissivumäärä233

KustantajaSuomen soveltavan kielitieteen yhdistys

KustannuspaikkaJyväskylä

JulkaisumaaSuomi

Julkaisun kielienglanti

Pysyvä verkko-osoitehttps://journal.fi/afinlavk/article/view/59725

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusViivästetysti avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/52292

LisätietojaSuomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen (AFinLA) julkaisuja ; 74, ISSN 0781-0318
Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen AFinLAn vuotuinen syyssymposium, Helsinki 13.-14.11.2015


Tiivistelmä

This paper sets out to chart underlying assumptions and fundamental axioms of an integrative research edifice for studying language and how it is developed over time as a human- and culture-centered and multifaceted phenomenon. Specifically, invoking Vygotskian sociocultural theory, the Bakhtin circle dialogism, distributed language and cognition and dynamic systems theory, it is argued that language is a purposive, multifaceted, complex, dialogical, and dynamic system that emerges distributively across the interpenetrated web of human somatic and brain activities, socio-cultural umwelt, sociohistorically-fashioned artifacts and realized affordances simultaneously and over time. Suggestions are provided, upon this foundation, to remediate the debate toward laying out a framework for describing, explaining and understanding L2 development as a unitary temporal system that has both cognitive and social dimensions but is not ontologically reducible to either. This argument leads to the conclusion that to further our understanding of language and its development over an individual’s lifespan, we need to crossfertilize different research programs and bridge across existing paradigmatic boundaries.


YSO-asiasanattoinen kielikielellinen kehityskielen oppiminensosiokulttuuriset tekijätkieltenopetuskielifilosofia

Vapaat asiasanatsociocultural theory; dialogism; dynamic systems theory


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2016

JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2023-29-05 klo 07:52