A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Älypuhelimet oppimistoimintaa jäsentämässä (2016)


Lilja, N., & Piirainen-Marsh, A. (2016). Älypuhelimet oppimistoimintaa jäsentämässä. In A. Solin, J. Vaattovaara, N. Hynninen, U. Tiililä, & T. Nordlund (Eds.), Kielenkäyttäjä muuttuvissa instituutioissa (pp. 43-64). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys. AFinLAn vuosikirja, 2016. https://journal.fi/afinlavk/article/view/59719


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatLilja, Niina; Piirainen-Marsh, Arja

EmojulkaisuKielenkäyttäjä muuttuvissa instituutioissa

Emojulkaisun toimittajatSolin, Anna; Vaattovaara, Johanna; Hynninen, Niina; Tiililä, Ulla; Nordlund, Taru

ISBN978-951-9388-63-2

Lehti tai sarjaAFinLAn vuosikirja

eISSN2343-2608

Julkaisuvuosi2016

Sarjan numero2016

Artikkelin sivunumerot43-64

Kirjan kokonaissivumäärä233

KustantajaSuomen soveltavan kielitieteen yhdistys

KustannuspaikkaJyväskylä

JulkaisumaaSuomi

Julkaisun kielisuomi

Pysyvä verkko-osoitehttps://journal.fi/afinlavk/article/view/59719

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusViivästetysti avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/52579

LisätietojaSuomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen (AFinLA) julkaisuja ; 74, ISSN 0781-0318
Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen AFinLAn vuotuinen syyssymposium, Helsinki 13.-14.11.2015 -tapahtuman kooste.


Tiivistelmä

Situated at the intersection of usage-based and social interactional approaches to L2 learning (CA-SLA, in particular) and informed by usage-based research, this study aims to contribute to a better understanding of the role of objects in understanding and designing language learning activities. In particular, this study aims to contribute to a better understanding of the role of smartphones in group discussions in L2 classrooms. The data comes from “learning-in-the-Wild” tasks designed for courses focusing on conversational Finnish. The interactions around these activities were videotaped and analysed using the methods of multimodal conversation analysis. The analysis shows that in the classroom discussions the students used the phones as objects to think and remember with. The potentials of the phone were used in identifying and making sense of moments of trouble and constructing objects of learning. In the spatial organisation and material ecology of the classroom, the phone also crucially shaped the organisation of participation in the learning activities.


YSO-asiasanatsuomi toisena kielenäoppiminenvuorovaikutusälypuhelimetdiskurssintutkimus


Liittyvät organisaatiot

Muut organisaatiot:


OKM-raportointiKyllä

VIRTA-lähetysvuosi2016

JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-11-10 klo 18:30