A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Language options and the role of English on Finnish banks' websites (2016)


Háhn, J. (2016). Language options and the role of English on Finnish banks' websites. In A. Solin, J. Vaattovaara, N. Hynninen, U. Tiililä, & T. Nordlund (Eds.), Kielenkäyttäjä muuttuvissa instituutioissa (pp. 200-215). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys. AFinLAn vuosikirja, 2016. https://journal.fi/afinlavk/article/view/59727


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatHáhn, Judit

EmojulkaisuKielenkäyttäjä muuttuvissa instituutioissa

Emojulkaisun toimittajatSolin, Anna; Vaattovaara, Johanna; Hynninen, Niina; Tiililä, Ulla; Nordlund, Taru

eISBN978-951-9388-63-2

Lehti tai sarjaAFinLAn vuosikirja

eISSN2343-2608

Julkaisuvuosi2016

Sarjan numero2016

Artikkelin sivunumerot200-215

Kirjan kokonaissivumäärä233

KustantajaSuomen soveltavan kielitieteen yhdistys

KustannuspaikkaJyväskylä

JulkaisumaaSuomi

Julkaisun kielienglanti

Pysyvä verkko-osoitehttps://journal.fi/afinlavk/article/view/59727

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusKokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/52577

LisätietojaSuomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen (AFinLA) julkaisuja ; 74, ISSN 0781-0318
Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen AFinLAn vuotuinen syyssymposium, Helsinki 13.-14.11.2015


Tiivistelmä

The websites of commercial banks may serve multiple functions, including the provision of promotional, informational and online transactional services. The choice of languages offered on the websites reflects the banks' communication and marketing strategy in targeting groups of clients. In addition, the way content is presented on multilingual sites can shed light on the financial institution's implicit language policy. In order to understand the role of English in Finnish banks' online representation, a linguistic landscape approach was applied and the multilingual pages of 10 commercial banks were analyzed. The first aim was to find out how design, content, structure and usability relate to the provision of languages. The second aim was to reveal the banks' implied language policies. Both in public and social media there is an on-going discourse about foreigners' banking problems in Finland. Investigation of the representation of languages on the various websites can provide further insights into this issue.


YSO-asiasanatpankitpankkipalvelutWWW-sivutmonikielisyyskielipolitiikka

Vapaat asiasanatlinguistic landscape; English


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiKyllä

VIRTA-lähetysvuosi2016

JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-11-10 klo 18:30