A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Language options and the role of English on Finnish banks' websites (2016)
Háhn, J. (2016). Language options and the role of English on Finnish banks' websites. In A. Solin, J. Vaattovaara, N. Hynninen, U. Tiililä, & T. Nordlund (Eds.), Kielenkäyttäjä muuttuvissa instituutioissa (pp. 200-215). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys. AFinLAn vuosikirja, 2016. https://journal.fi/afinlavk/article/view/59727
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Háhn, Judit
Emojulkaisu: Kielenkäyttäjä muuttuvissa instituutioissa
Emojulkaisun toimittajat: Solin, Anna; Vaattovaara, Johanna; Hynninen, Niina; Tiililä, Ulla; Nordlund, Taru
eISBN: 978-951-9388-63-2
Lehti tai sarja: AFinLAn vuosikirja
eISSN: 2343-2608
Julkaisuvuosi: 2016
Sarjan numero: 2016
Artikkelin sivunumerot: 200-215
Kirjan kokonaissivumäärä: 233
Kustantaja: Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys
Kustannuspaikka: Jyväskylä
Julkaisumaa: Suomi
Julkaisun kieli: englanti
Pysyvä verkko-osoite: https://journal.fi/afinlavk/article/view/59727
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Kokonaan avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/52577
Lisätietoja: Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen (AFinLA) julkaisuja ; 74, ISSN 0781-0318
Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen AFinLAn vuotuinen syyssymposium, Helsinki 13.-14.11.2015
Tiivistelmä
The websites of commercial banks may serve multiple functions, including the provision of promotional, informational and online transactional services. The choice of languages offered on the websites reflects the banks' communication and marketing strategy in targeting groups of clients. In addition, the way content is presented on multilingual sites can shed light on the financial institution's implicit language policy. In order to understand the role of English in Finnish banks' online representation, a linguistic landscape approach was applied and the multilingual pages of 10 commercial banks were analyzed. The first aim was to find out how design, content, structure and usability relate to the provision of languages. The second aim was to reveal the banks' implied language policies. Both in public and social media there is an on-going discourse about foreigners' banking problems in Finland. Investigation of the representation of languages on the various websites can provide further insights into this issue.
YSO-asiasanat: pankit; pankkipalvelut; WWW-sivut; monikielisyys; kielipolitiikka
Vapaat asiasanat: linguistic landscape; English
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
VIRTA-lähetysvuosi: 2016
JUFO-taso: 1