B1 Non-refereed journal articles
Kasvattajan pedagoginen herkkyys ja pienten lasten emotionaalinen hyvinvointi päiväkotiryhmissä (2017)


Hännikäinen, M. (2017). Kasvattajan pedagoginen herkkyys ja pienten lasten emotionaalinen hyvinvointi päiväkotiryhmissä. Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti : NMI-Bulletin, 27(1), 54-63. https://bulletin.nmi.fi/2019/02/01/kasvattajan-pedagoginen-herkkyys-ja-pienten-lasten-emotionaalinen-hyvinvointi-paivakotiryhmissa/


JYU authors or editors


Publication details

All authors or editors: Hännikäinen, Maritta

Journal or series: Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti : NMI-Bulletin

ISSN: 2342-9046

Publication year: 2017

Volume: 27

Issue number: 1

Pages range: 54-63

Publisher: Niilo Mäki Instituutti

Place of Publication: Jyväskylä

Publication country: Finland

Publication language: Finnish

Persistent website address: https://bulletin.nmi.fi/2019/02/01/kasvattajan-pedagoginen-herkkyys-ja-pienten-lasten-emotionaalinen-hyvinvointi-paivakotiryhmissa/

Publication open access: Openly available

Publication channel open access: Delayed open access channel

Additional information: Puheenvuorot


Abstract

Vuorovaikutuksen laatu on yksi tärkeimmistä varhaiskasvatuksen laadun ja lasten emotionaalisen hyvinvoinnin osoittimista, ja se on myös yksi tärkeimmistä lasten oppimiseen, kehitykseen ja hyvinvointiin vaikuttavista tekijöistä. Mikä on sensitiivisen vuorovaikutuksen ja kasvattajan pedagogisen herkkyyden merkitys oppimisen, kehityksen ja hyvinvoinnin tukemisessa? Millainen on pedagogisesti herkkä kasvattaja, ja miten hän toimii vuorovaikutuksessaan lasten kanssa? Miten pedagogista herkkyyttä voi harjoitella, ja miten sitä voi oppia? Näihin kysymyksiin pureudutaan tässä puheenvuorossa.


Keywords: early childhood education and care; interaction; pedagogy; children (age groups); well-being


Contributing organizations


Ministry reporting: Yes

Reporting Year: 2017

JUFO rating: 0


Last updated on 2021-21-10 at 16:30