B1 Non-refereed journal articles
Opettaja-oppilas vuorovaikutus temperamentiltaan erilaisten lasten matematiikan taitojen kehityksen tukena (2017)


Viljaranta, J., Aunola, K., Mullola, S., Virkkala, J., Hirvonen, R., Pakarinen, E., & Nurmi, J.-E. (2017). Opettaja-oppilas vuorovaikutus temperamentiltaan erilaisten lasten matematiikan taitojen kehityksen tukena. Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti : NMI-bulletin, 27 (2), 14-24.


JYU authors or editors


Publication details

All authors or editors: Viljaranta, Jaana; Aunola, Kaisa; Mullola, Sari; Virkkala, Johanna; Hirvonen, Riikka; Pakarinen, Eija; Nurmi, Jari-Erik

Journal or series: Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti : NMI-bulletin

ISSN: 2342-9046

Publication year: 2017

Volume: 27

Issue number: 2

Pages range: 14-24

Publisher: Niilo Mäki instituutti

Publication country: Finland

Publication language: Finnish

Open Access: Publication channel is not openly available

Additional information: Artikkeli pohjautuu Viljarannan, Aunolan, Mullolan, Virkkalan, Hirvosen, Pakarisen ja Nurmen artikkeliin "The role of temperament on children's skill development : Teachers' interactional styles as mediators", joka on julkaistu Child Development -lehden numerossa 86(4) 2015.


Keywords: teacher-pupil relationship; interaction; temperament


Contributing organizations

Other organizations:


Ministry reporting: Yes

Reporting Year: 2017

JUFO rating: 0


Last updated on 2020-17-10 at 23:46