A1 Journal article (refereed)
Koulutuksellisen tasa-arvon toteutuminen historian oppiaineessa : maahanmuuttajataustaisten ja kantaväestön oppilaiden arvosanat, osaaminen ja asenteet perusopetuksen päättövaiheessa (2017)


Ouakrim-Soivio, N., Rautopuro, J., Rantala, J., Saario, J., & van den Berg, M. (2017). Koulutuksellisen tasa-arvon toteutuminen historian oppiaineessa : maahanmuuttajataustaisten ja kantaväestön oppilaiden arvosanat, osaaminen ja asenteet perusopetuksen päättövaiheessa. Yhteiskuntapolitiikka, 82 (6), 651-662. http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2017121455845


JYU authors or editors


Publication details

All authors or editors: Ouakrim-Soivio, Najat; Rautopuro, Juhani; Rantala, Jukka; Saario, Johanna; van den Berg, Marko

Journal or series: Yhteiskuntapolitiikka

ISSN: 1455-6901

Publication year: 2017

Volume: 82

Issue number: 6

Pages range: 651-662

Publisher: Terveyden ja hyvinvoinnin laitos

Place of Publication: Helsinki

Publication country: Finland

Publication language: Finnish

Persistent website address: http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2017121455845

Open Access: Other way freely accessible online


Keywords: immigrant background; basic education; evaluation; equality (values); history


Contributing organizations

Other organizations:


Ministry reporting: Yes

Reporting Year: 2017

JUFO rating: 2


Last updated on 2020-18-10 at 18:25