A1 Journal article (refereed)
Koulutuksellisen tasa-arvon toteutuminen historian oppiaineessa : maahanmuuttajataustaisten ja kantaväestön oppilaiden arvosanat, osaaminen ja asenteet perusopetuksen päättövaiheessa (2017)
Ouakrim-Soivio, N., Rautopuro, J., Rantala, J., Saario, J., & van den Berg, M. (2017). Koulutuksellisen tasa-arvon toteutuminen historian oppiaineessa : maahanmuuttajataustaisten ja kantaväestön oppilaiden arvosanat, osaaminen ja asenteet perusopetuksen päättövaiheessa. Yhteiskuntapolitiikka, 82(6), 651-662. http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2017121455845
JYU authors or editors
Publication details
All authors or editors: Ouakrim-Soivio, Najat; Rautopuro, Juhani; Rantala, Jukka; Saario, Johanna; van den Berg, Marko
Journal or series: Yhteiskuntapolitiikka
ISSN: 1455-6901
eISSN: 1458-6118
Publication year: 2017
Volume: 82
Issue number: 6
Pages range: 651-662
Publisher: Terveyden ja hyvinvoinnin laitos
Place of Publication: Helsinki
Publication country: Finland
Publication language: Finnish
Persistent website address: http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2017121455845
Publication open access: Other way freely accessible online
Publication channel open access:
Keywords: immigrant background; primary and lower secondary education; evaluation; equality (values); history
Contributing organizations
Ministry reporting: Yes
Reporting Year: 2017
JUFO rating: 2