D4 Published development or research report or study
Tytöt ja pojat koulussa : miten selättää poikien heikko suoriutuminen peruskoulussa? (2018)


Pöysä, S., Pesu, L., Pulkkinen, J., Lerkkanen, M.-K., Rautopuro, J., Kupiainen, S., . . . Hotulainen, R. (2018). Tytöt ja pojat koulussa : miten selättää poikien heikko suoriutuminen peruskoulussa?. : Valtioneuvoston kanslia.


JYU authors or editors


Publication details

All authors or editors: Pöysä, Sanni; Pesu, Laura; Pulkkinen, Jonna; Lerkkanen, Marja-Kristiina; Rautopuro, Juhani; Kupiainen, Sirkku; Ahtiainen, Raisa; Hienonen, Ninja; Kortesoja, Laura; Hotulainen, Risto

ISBN: 978-952-287-541-9

Journal or series: Valtioneuvoston selvitys- ja tutkimustoiminnan julkaisusarja

ISSN: 2342-6799

Publication year: 2018

Number in series: 36/2018

Number of pages in the book: 136

Publisher: Valtioneuvoston kanslia

Place of Publication: Helsinki

Publication country: Finland

Publication language: Finnish

Persistent website address: http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-287-541-9

Open Access: Publication published in an open access channel

Additional information: Julkaisu koostuu kahdesta osasta: Osa 1: Kirjallisuuskatsaus ja osaamiserot alakoulussa (Pöysä, Pesu, Pulkkinen, Lerkkanen, Rautopuro); Osa 2: Tilanne yläkoulussa (Kupiainen, Ahtiainen, Hienonen, Lampi, Hotulainen).


Keywords: comprehensive school; learning results; study motivation; gender; girls

Free keywords: pojat


Contributing organizations

Other organizations:


Ministry reporting: Yes

Reporting Year: 2018

JUFO rating: Not rated


Last updated on 2020-18-10 at 19:05