A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
Time-Dependent Multiple Depot Vehicle Routing Problem on Megapolis Network under Wardrop's Traffic Flow Assignment (2018)


Mugayskikh, A. V., Zakharov, V. V., & Tuovinen, T. (2018). Time-Dependent Multiple Depot Vehicle Routing Problem on Megapolis Network under Wardrop's Traffic Flow Assignment. In S. Baladin, T. Hämäläinen, & T. Tyutina (Eds.), FRUCT : Proceedings of the 22nd Conference of Open Innovations Association (pp. 173-178). IEEE. Proceedings of Conference of Open Innovations Association FRUCT. https://doi.org/10.23919/FRUCT.2018.8468273


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatMugayskikh, Alexander V.; Zakharov, Victor V.; Tuovinen, Tero

EmojulkaisuFRUCT : Proceedings of the 22nd Conference of Open Innovations Association

Emojulkaisun toimittajatBaladin, Sergey; Hämäläinen, Timo; Tyutina, Tatiana

ISBN978-952-68653-4-8

Lehti tai sarjaProceedings of Conference of Open Innovations Association FRUCT

ISSN2305-7254

eISSN2343-0737

Julkaisuvuosi2018

Artikkelin sivunumerot173-178

Kirjan kokonaissivumäärä426

KustantajaIEEE

JulkaisumaaYhdysvallat (USA)

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.23919/FRUCT.2018.8468273

Pysyvä verkko-osoitehttps://fruct.org/publications/fruct22/files/Mug.pdf

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusKokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/60880

LisätietojaProceedings of the 22nd Conference of Open Innovations Association FRUCT. Jyväskylä, Finland, 15-18 May 2018.


Tiivistelmä

In this work multiple depot vehicle routing problem is considered in case of variable travel times between nodes on a metropolis network. This variant of the classic multiple depot vehicle routing problem is motivated by the fact that in urban contexts variable traffic conditions play an essential role and can not be ignored in order to perform a realistic optimization. Time-travel matrices corresponding to each period of planning horizon were formed by solving the traffic assignment problem in conjunction with shortest path problem. Routing problem instances include from 20 to 100 customers randomly chosen from a road network of Saint-Petersburg. The results demonstrate that taking into account traffic flow information can reduce route time by 8-37% depending on number of customers in the problem instance.


YSO-asiasanatreititystietoptimointisuunnittelu

Vapaat asiasanatvehicle routing; biological system modeling; optimization; planning


Liittyvät organisaatiot

Muut organisaatiot:


Hankkeet, joissa julkaisu on tehty


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2018

JUFO-taso0


Viimeisin päivitys 2024-08-01 klo 16:04