A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Associations between observed patterns of classroom interactions and teacher wellbeing in lower secondary school (2019)


Virtanen, T., Vaaland, G. S., & Ertesvåg, S. K. (2019). Associations between observed patterns of classroom interactions and teacher wellbeing in lower secondary school. Teaching and Teacher Education, 77, 240-252. doi:10.1016/j.tate.2018.10.013


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Virtanen, Tuomo; Vaaland, Grete Sørensen; Ertesvåg, Sigrun K.

Lehti tai sarja: Teaching and Teacher Education

ISSN: 0742-051X

Julkaisuvuosi: 2019

Volyymi: 77

Lehden numero: 0

Artikkelin sivunumerot: 240-252

Kustantaja: Elsevier

Julkaisumaa: Alankomaat

Julkaisun kieli: englanti

DOI: https://doi.org/10.1016/j.tate.2018.10.013

Avoin saatavuus: Hybridijulkaisukanavassa ilmestynyt avoin julkaisu

Julkaisukanavan avoin saatavuus:

Julkaisun avoin saatavuus:

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/60592


YSO-asiasanat: luokkatyöskentely; opetustilanne; vuorovaikutus; havainnointi; opettajat; työtyytyväisyys; uupumus

Vapaat asiasanat: classroom observation; classroom interaction; teacher job satisfaction; teacher emotional exhaustion; latent profile analysis; lower secondary school


Liittyvät organisaatiot

Muut organisaatiot:


OKM-raportointi: Kyllä

Raportointivuosi: 2019

JUFO-taso: 3


Viimeisin päivitys 2021-22-02 klo 17:46