A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Patterns of dialogic teaching in kindergarten classrooms of Finland and the United Arab Emirates (2020)


Muhonen, H., Pakarinen, E., Lerkkanen, M.-K., Barza, L., & von Suchodoletz, A. (2020). Patterns of dialogic teaching in kindergarten classrooms of Finland and the United Arab Emirates. Learning, Culture and Social Interaction, 25, Article 100264. https://doi.org/10.1016/j.lcsi.2018.11.011


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatMuhonen, Heli; Pakarinen, Eija; Lerkkanen, Marja-Kristiina; Barza, Lydia; von Suchodoletz, Antje

Lehti tai sarjaLearning, Culture and Social Interaction

ISSN2210-6561

eISSN2210-657X

Julkaisuvuosi2020

Volyymi25

Lehden numero0

Artikkelinumero100264

KustantajaElsevier BV

JulkaisumaaAlankomaat

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1016/j.lcsi.2018.11.011

Julkaisun avoin saatavuusEi avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus


Tiivistelmä

The present study explored patterns of dialogic teaching in kindergarten classrooms across two countries with different educational systems and cultural backgrounds: Finland and the United Arab Emirates (UAE). In each country, transcripts of thirteen learning sessions were analyzed by identifying episodes of educational dialogue and categorizing them with regard to previously identified patterns of dialogic teaching. Results showed that teachers, rather than students, initiated dialogue. Further, teacher-initiated teaching dialogue of high quality was the dominant dialogue pattern. Comparisons across countries revealed less educational dialogue and more teacher-initiated questions in classrooms in the UAE, while more open space for sharing thoughts was found in kindergarten classrooms in Finland. The findings suggest variations in the structure of educational dialogue and instructional practices in kindergarten classrooms across contexts.


YSO-asiasanatpäiväkoditvarhaiskasvatusopetusmenetelmätopetustilanneopettaja-oppilassuhdevuorovaikutusdialogisuus

Vapaat asiasanatSuomi; Arbiemiirikunnat


Liittyvät organisaatiot

JYU-yksiköt:


Hankkeet, joissa julkaisu on tehty


Liittyvät tutkimusaineistot


OKM-raportointiKyllä

VIRTA-lähetysvuosi2020

JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-03-04 klo 21:07