A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
University Teachers as Developers of Technology-Enhanced Teaching : Do Beliefs Matter? (2019)


Heinonen, K., Jääskelä, P., Häkkinen, P., Isomäki, H., & Hämäläinen, R. (2019). University Teachers as Developers of Technology-Enhanced Teaching : Do Beliefs Matter?. Journal of Research on Technology in Education, 51 (2), 135-151. doi:10.1080/15391523.2018.1564894


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Heinonen, Kirsi; Jääskelä, Päivikki; Häkkinen, Päivi; Isomäki, Hannakaisa; Hämäläinen, Raija

Lehti tai sarja: Journal of Research on Technology in Education

ISSN: 1539-1523

eISSN: 1945-0818

Julkaisuvuosi: 2019

Volyymi: 51

Lehden numero: 2

Artikkelin sivunumerot: 135-151

Kustantaja: Taylor & Francis

Julkaisumaa: Yhdysvallat (USA)

Julkaisun kieli: englanti

DOI: http://doi.org/10.1080/15391523.2018.1564894

Avoin saatavuus: Julkaisukanava ei ole avoin


Tiivistelmä

Previous research has identified a well-established link between teachers' beliefs and the practical implications of technology-enhanced learning (TEL). Until recently, there have been few studies of teachers' beliefs regarding their own role as developers of TEL in higher education. In this study, 18 university teachers' reflective writings on their role as developers of TEL were analyzed. All the teachers had developed their teaching methods for the instructional use of information and communication technologies (ICT). The findings of qualitative thematic analysis indicated four divergent teachers' roles: (1) active developers, (2) adaptive developers, (3) cautious developers, and (4) reluctant developers. These findings can be used to train teachers in educational change. (Keywords: Teacher beliefs, teacher roles, teaching development, technology-enhanced learning, university teaching, higher education)


YSO-asiasanat: rooli (tehtävä); kehittäminen; opettajat; käsitykset; opetusteknologia; korkeakouluopetus

Vapaat asiasanat: teacher beliefs; teacher roles; teaching development; technology-enhanced learning; university teaching; higher education


Liittyvät organisaatiot


Hankkeet, joissa julkaisu on tehty

SA profilointi 2015-2018
Hämäläinen, Keijo
Suomen Akatemia
01.02.2015-31.08.2019


OKM-raportointi: Kyllä

Raportointivuosi: 2019

JUFO-taso: 1


Viimeisin päivitys 2020-18-10 klo 21:05