A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
University Teachers as Developers of Technology-Enhanced Teaching : Do Beliefs Matter? (2019)


Heinonen, K., Jääskelä, P., Häkkinen, P., Isomäki, H., & Hämäläinen, R. (2019). University Teachers as Developers of Technology-Enhanced Teaching : Do Beliefs Matter?. Journal of Research on Technology in Education, 51(2), 135-151. https://doi.org/10.1080/15391523.2018.1564894


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatHeinonen, Kirsi; Jääskelä, Päivikki; Häkkinen, Päivi; Isomäki, Hannakaisa; Hämäläinen, Raija

Lehti tai sarjaJournal of Research on Technology in Education

ISSN1539-1523

eISSN1945-0818

Julkaisuvuosi2019

Volyymi51

Lehden numero2

Artikkelin sivunumerot135-151

KustantajaTaylor & Francis

JulkaisumaaYhdysvallat (USA)

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1080/15391523.2018.1564894

Julkaisun avoin saatavuusEi avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus


Tiivistelmä

Previous research has identified a well-established link between teachers' beliefs and the practical implications of technology-enhanced learning (TEL). Until recently, there have been few studies of teachers' beliefs regarding their own role as developers of TEL in higher education. In this study, 18 university teachers' reflective writings on their role as developers of TEL were analyzed. All the teachers had developed their teaching methods for the instructional use of information and communication technologies (ICT). The findings of qualitative thematic analysis indicated four divergent teachers' roles: (1) active developers, (2) adaptive developers, (3) cautious developers, and (4) reluctant developers. These findings can be used to train teachers in educational change. (Keywords: Teacher beliefs, teacher roles, teaching development, technology-enhanced learning, university teaching, higher education)


YSO-asiasanatopettajatrooli (tehtävä)käsityksetkehittäminenopetusteknologiakorkeakouluopetus

Vapaat asiasanatteacher beliefs; teacher roles; teaching development; technology-enhanced learning; university teaching; higher education


Liittyvät organisaatiot


Hankkeet, joissa julkaisu on tehty


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2019

JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2023-14-12 klo 06:04