A2 Katsausartikkeli tieteellisessä aikausilehdessä
Media strategies in lobbying process : A literature review on publications in 2000-2018 (2019)


Mykkänen, M., & Ikonen, P. (2019). Media strategies in lobbying process : A literature review on publications in 2000-2018. Academicus : International Scientific Journal, 2019(20), 34-50. https://doi.org/10.7336/academicus.2019.20.03


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatMykkänen, Markus; Ikonen, Pasi

Lehti tai sarjaAcademicus : International Scientific Journal

ISSN2079-3715

eISSN2309-1088

Julkaisuvuosi2019

Volyymi2019

Lehden numero20

Artikkelin sivunumerot34-50

KustantajaAcademicus shpk Albania

JulkaisumaaAlbania

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.7336/academicus.2019.20.03

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusKokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/65144


Tiivistelmä

This study examines how the media and journalists are used in lobbying processes. To explore the topic a systematic review of the literature in peer-reviewed journals published between January 2000 to June 2018 was undertaken. The findings of this paper indicate that lobbyists and interest groups engage with a plethora of various strategies and systematic methods when influencing or trying to advocate the work of journalists and media organisations. The findings shed the mystery of lobbyists and interest group’s communicative attempts. This study increases the knowledge of the relationships between journalists and lobbyists in lobbying processes. Based on the literature review, the paper presents a categorised model of media influencing strategies in lobbying process.


Vapaat asiasanatlobbaus; vaikuttaminen; toimittajat; journalismi; media


Liittyvät organisaatiot


Hankkeet, joissa julkaisu on tehty


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2019

JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-08-01 klo 21:43