A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Students’ self-reported learning outcomes after a business start-up education program (2019)


Laine, Kati; Tynjälä, Päivi; Eteläpelto, Anneli; Hämäläinen, Raija (2019). Students’ self-reported learning outcomes after a business start-up education program. International Journal of Training Research, 17 (2), 98-115. DOI: 10.1080/14480220.2019.1638621


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Laine, Kati; Tynjälä, Päivi; Eteläpelto, Anneli; Hämäläinen, Raija

Lehti tai sarja: International Journal of Training Research

ISSN: 1448-0220

eISSN: 2204-0544

Julkaisuvuosi: 2019

Volyymi: 17

Lehden numero: 2

Artikkelin sivunumerot: 98-115

Kustantaja: Routledge

Julkaisumaa: Australia

Julkaisun kieli: englanti

DOI: http://doi.org/10.1080/14480220.2019.1638621

Avoin saatavuus: Julkaisukanava ei ole avoin

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/65978


Tiivistelmä

The aim of the present study is to examine the breadth of influence of a business plan-based entrepreneurship education. This task is implemented by examining students’ (n = 227) self-reported learning outcomes concerning entrepreneurial skills, attitudes and abilities after education. In addition to proposing a classification of the self-reported learning outcomes, this study explores how these outcomes are related to the background characteristics of those taking part in an education program, and of the companies involved. Based on this study, four main areas of self-reported learning outcomes were found: (i) working-life key skills, (ii) management skills, (iii) entrepreneurial empowerment and (iv) development orientation. The most positive effects of the study program were related to management skills and empowerment. The most challenging, and least influenced aspect, involved the dynamic features of entrepreneurship.


YSO-asiasanat: yrittäjyys; yrittäjyyskasvatus; koulutusohjelmat; oppimistulokset; liiketoimintasuunnitelmat

Vapaat asiasanat: entrepreneurship; entrepreneurship education; learning outcomes; business plan


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointi: Kyllä

Raportointivuosi: 2019

JUFO-taso: 1


Viimeisin päivitys 2020-18-08 klo 13:32