A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
Digital Mental Health Resources for Children and Youth : Evaluation of Strengths in User Interface Design (2019)


Mehtälä, S., Kankaanranta, M., Rousi, R., & Clements, K. (2019). Digital Mental Health Resources for Children and Youth : Evaluation of Strengths in User Interface Design. In T. Bastiaens (Ed.), Proceedings of EdMedia + Innovate Learning 2019 (pp. 1863-1871). Association for the Advancement of Computing in Education (AACE). https://www.learntechlib.org/primary/p/210217/

Tutkimusta rahoitti strategisen tutkimuksen neuvosto, joka toimii Suomen Akatemian yhteydessä.


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatMehtälä, Saana; Kankaanranta, Marja; Rousi, Rebekah; Clements, Kati

EmojulkaisuProceedings of EdMedia + Innovate Learning 2019

Emojulkaisun toimittajatBastiaens, Theo

Konferenssin paikka ja aikaAmsterdam, The Netherlands24-29.6.2019

ISBN978-1-939797-42-1

Julkaisuvuosi2019

Artikkelin sivunumerot1863-1871

KustantajaAssociation for the Advancement of Computing in Education (AACE)

KustannuspaikkaWaynesville

JulkaisumaaYhdysvallat (USA)

Julkaisun kielienglanti

Pysyvä verkko-osoitehttps://www.learntechlib.org/primary/p/210217/

Julkaisun avoin saatavuusEi avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/65225


Tiivistelmä

The aim of this research is to explore the positive user interface (UI) design of digital mental health resources for children and youth. For this purpose, a heuristic model is introduced and heuristic evaluation is used as a method to systematically assess 49 digital mental health resources. In the assessment, the resources are evaluated by observing the prevalence of UI design strengths defined in the heuristic model. The results of the study indicate that the resources analyzed have strengths especially in the dimensions of visual design, content, reliability, engagement and functional design. Furthermore, all of the resources have at least four design strengths, creating a good basis for increasing positive design. However, further research is needed to establish how to incorporate positive design into digital mental health resources designed for children and youth.


YSO-asiasanatmielenterveyssähköiset palvelutkäyttöliittymätnuoretlapset (ikäryhmät)

Vapaat asiasanatmental health; digital resources; user interfaces; children; youth


Liittyvät organisaatiot


Hankkeet, joissa julkaisu on tehty


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2019

JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-25-03 klo 13:17