A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
Intelligent Tutoring System in Archaeology (2019)
Subirats, L., Fort, S., Hernández, C., L., V., Nousiainen, T., Peltonen, M., Miakush, I., & Sacha, G.M. (2019). Intelligent Tutoring System in Archaeology. In T. Bastiaens (Ed.), Proceedings of EdMedia + Innovate Learning 2019. Association for the Advancement of Computing in Education (AACE). https://www.learntechlib.org/primary/p/210074/
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Subirats, L.; Fort, S.; Hernández, C., Pérez; L., Vesisenaho, M.; Nousiainen, T.; Peltonen, M.; Miakush, I.; Sacha, G.M.
Emojulkaisu: Proceedings of EdMedia + Innovate Learning 2019
Emojulkaisun toimittajat: Bastiaens, Theo
Konferenssi:
- EdMedia + Innovate Learning
Konferenssin paikka ja aika: Amsterdam, The Netherlands, 24-29.6.2019
ISBN: 978-1-939797-42-1
Julkaisuvuosi: 2019
Kustantaja: Association for the Advancement of Computing in Education (AACE)
Kustannuspaikka: Waynesville
Julkaisumaa: Yhdysvallat (USA)
Julkaisun kieli: englanti
Pysyvä verkko-osoite: https://www.learntechlib.org/primary/p/210074/
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus:
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/66387
Tiivistelmä
A method that uses artificial intelligence for the taxonomical characterization of bone remains in archaeological sites is shown. The main goal of this method is to help students and archaeologists in the classification of samples in order to improve the efficiency of their tasks during the campaigns at archaeological sites. The development of the system implies several steps: training of classification algorithms, development of a user-friendly interface and implementation of gamification techniques to improve learning motivation and the efficiency of the system in the learning process. This system will help archaeology students to classify new samples. In this prototype, by introducing characteristics of a sample, the system answers with a possible animal “Family” related to the sample. This answer can be used by archaeologists as a first clue to determine the species recovered, or by students as additional information to help them in their learning process and self-regulation learning phase.
YSO-asiasanat: tekoäly; algoritmit; arkeologia; muinaisjäännökset
Vapaat asiasanat: tutoring systems; archaeology; artificial intelligence; algorithms; classification algorithms
Liittyvät organisaatiot
Hankkeet, joissa julkaisu on tehty
- Personoidut eOppimissovellukset virtuaaliopetuksen kehittämisessä
- Vesisenaho, Mikko
- Euroopan komissio
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2019
JUFO-taso: 1