A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
Exploring Kaleidocycles with LUX (2019)
Acerra, M., Kaukolinna, M., Ivchenko, A., & Fenyvesi, K. (2019). Exploring Kaleidocycles with LUX. In S. Goldstine, D. McKenna, K. Fenyvesi, & C. S. Kaplan (Eds.), Bridges Linz. Proceedings of Bridges 2019 : Mathematics, Art, Music, Architecture, Education, Culture (pp. 595-598). Tessellations Publishing. Bridges Conference Proceedings, 2019. http://archive.bridgesmathart.org/2019/bridges2019-595.html
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Acerra, Michael; Kaukolinna, Matias; Ivchenko, Alexey; Fenyvesi, Kristóf
Emojulkaisu: Bridges Linz. Proceedings of Bridges 2019 : Mathematics, Art, Music, Architecture, Education, Culture
Emojulkaisun toimittajat: Goldstine, Susan; McKenna, Douglas; Fenyvesi, Kristóf; Kaplan, Craig S.
Konferenssin paikka ja aika: Linz, Austria, 16.-20.7.2019
ISBN: 978-1-938664-30-4
Lehti tai sarja: Bridges Conference Proceedings
ISSN: 1099-6702
eISSN: 1099-6702
Julkaisuvuosi: 2019
Sarjan numero: 2019
Artikkelin sivunumerot: 595-598
Kirjan kokonaissivumäärä: 664
Kustantaja: Tessellations Publishing
Kustannuspaikka: Phoenix
Julkaisumaa: Yhdysvallat (USA)
Julkaisun kieli: englanti
Pysyvä verkko-osoite: http://archive.bridgesmathart.org/2019/bridges2019-595.html
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Kokonaan avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/65283
Tiivistelmä
Participants can experiment with building a series of dynamic linkages, mainly triangular and cubic kaleidocycles with the LUX construction system. In order to make the required movements with LUX, a new LUX module has been developed. The new module will be introduced in the workshop, and participants will be asked to assess the further educational, artistic and creative potentials this module offers to the LUX system. After the introductory activities, participants will experiment on how to study these topics in multidisciplinary settings by using LUX in the mathematics classroom. The workshop combines hands-on geometry learning with other subjects, like arts, engineering and design.
YSO-asiasanat: rakennuspalikat; opetuskäyttö; geometriset kuviot
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2019
JUFO-taso: 1
Emojulkaisu, jossa JYU-tekijöitä: