D2 Artikkeli ammatillisessa kokoomateoksessa
Tablet-avusteinen perusopetus : riski vai rikkaus (2019)
Kuosmanen, M. (2019). Tablet-avusteinen perusopetus : riski vai rikkaus. In T. Tossavainen, & M. Löytönen (Eds.), Sähköistyvä koulu : Oppiminen ja oppimateriaalit muuttuvassa tietoympäristössä (pp. 117-128). Suomen tietokirjailijat ry. https://www.suomentietokirjailijat.fi/media/julkaisut/verkkoon_sahkoistyva_koulu_2019_final_.pdf
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Kuosmanen, Merja
Emojulkaisu: Sähköistyvä koulu : Oppiminen ja oppimateriaalit muuttuvassa tietoympäristössä
Emojulkaisun toimittajat: Tossavainen, Timo; Löytönen, Markku
ISBN: 978-952-69162-0-0
eISBN: 978-952-67356-9-6
Julkaisuvuosi: 2019
Artikkelin sivunumerot: 117-128
Kirjan kokonaissivumäärä: 237
Kustantaja: Suomen tietokirjailijat ry
Kustannuspaikka: Helsinki
Julkaisumaa: Suomi
Julkaisun kieli: suomi
Pysyvä verkko-osoite: https://www.suomentietokirjailijat.fi/media/julkaisut/verkkoon_sahkoistyva_koulu_2019_final_.pdf
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Kokonaan avoin julkaisukanava
Tiivistelmä
Tässä artikkelissa käsitellään oppikirjattomuutta ja tablet-avusteista oppimista. Pohdin niiden vaihtoehtoja ja vaikutuksia. Tuon esille luokanopettajakoulutuksen opiskelijoiden, opettajakollegoideni sekä oppilaiden huoltajien ennakkokäsityksiä ja ajatuksia.
YSO-asiasanat: tietokoneavusteinen opetus; tietokoneavusteinen oppiminen; taulutietokoneet; digitaalinen oppimateriaali
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2019