A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
Finnish Student Teachers’ Beliefs about Multidisciplinary Learning (2019)
Lindell, A., Fenyvesi, K., & Lokka, A. (2019). Finnish Student Teachers’ Beliefs about Multidisciplinary Learning. In M. Rusek, & K. Vojir (Eds.), PBE 2018 : Project-based Education and Other Activating Strategies in Science Education XVI (pp. 56-64). Univerzita Karlova. https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2019/07/sbornikPBE2018_wos.pdf
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Lindell, Anssi; Fenyvesi, Kristóf; Lokka, Antti
Emojulkaisu: PBE 2018 : Project-based Education and Other Activating Strategies in Science Education XVI
Emojulkaisun toimittajat: Rusek, Martin; Vojir, Karel
Konferenssi:
- Project-Based Education and Other Activating Strategies in Science Education
Konferenssin paikka ja aika: Prague, Czech Republic, 8.-9.11.2018
eISBN: 978-80-7603-066-4
Julkaisuvuosi: 2019
Artikkelin sivunumerot: 56-64
Kirjan kokonaissivumäärä: 194
Kustantaja: Univerzita Karlova
Kustannuspaikka: Prague
Julkaisumaa: Tšekki
Julkaisun kieli: englanti
Pysyvä verkko-osoite: https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2019/07/sbornikPBE2018_wos.pdf
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Kokonaan avoin julkaisukanava
Tiivistelmä
Multidisciplinary learning plays an important role in the Finnish National Core Curriculum. We develop a project-based, multidisciplinary learning model for teacher training as part of our Checkpoint Leonardo Network program. We applied the Theory of Planned Behaviour to identify student teachers’ salient beliefs about multidisciplinary learning. Creative learning activities and the opportunity to study in different communities of learners turned out to be the most favourable, while differentiation the most negative components of the students’ attitude towards multidisciplinary education.
YSO-asiasanat: projektioppiminen; opetussuunnitelmat; uudistukset; opettajankoulutus; opiskelijat; käsitykset; asenteet
Vapaat asiasanat: attitudes; beliefs; educational reform; curriculum; project based learning
Liittyvät organisaatiot
Hankkeet, joissa julkaisu on tehty
- LUMA-keskus Suomi -verkoston valtakunnallisen tehtävän toteutus vuosina 2017-2020
- Lundell, Jan
- Opetus- ja kulttuuriministeriö
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2019
JUFO-taso: 0