A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
Finnish Student Teachers’ Beliefs about Multidisciplinary Learning (2019)


Lindell, A., Fenyvesi, K., & Lokka, A. (2019). Finnish Student Teachers’ Beliefs about Multidisciplinary Learning. In M. Rusek, & K. Vojir (Eds.), PBE 2018 : Project-based Education and Other Activating Strategies in Science Education XVI (pp. 56-64). Univerzita Karlova. https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2019/07/sbornikPBE2018_wos.pdf


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatLindell, Anssi; Fenyvesi, Kristóf; Lokka, Antti

EmojulkaisuPBE 2018 : Project-based Education and Other Activating Strategies in Science Education XVI

Emojulkaisun toimittajatRusek, Martin; Vojir, Karel

Konferenssi:

  • Project-Based Education and Other Activating Strategies in Science Education

Konferenssin paikka ja aikaPrague, Czech Republic8.-9.11.2018

eISBN978-80-7603-066-4

Julkaisuvuosi2019

Artikkelin sivunumerot56-64

Kirjan kokonaissivumäärä194

KustantajaUniverzita Karlova

KustannuspaikkaPrague

JulkaisumaaTšekki

Julkaisun kielienglanti

Pysyvä verkko-osoitehttps://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2019/07/sbornikPBE2018_wos.pdf

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusKokonaan avoin julkaisukanava


Tiivistelmä

Multidisciplinary learning plays an important role in the Finnish National Core Curriculum. We develop a project-based, multidisciplinary learning model for teacher training as part of our Checkpoint Leonardo Network program. We applied the Theory of Planned Behaviour to identify student teachers’ salient beliefs about multidisciplinary learning. Creative learning activities and the opportunity to study in different communities of learners turned out to be the most favourable, while differentiation the most negative components of the students’ attitude towards multidisciplinary education.


YSO-asiasanatprojektioppiminenopetussuunnitelmatuudistuksetopettajankoulutusopiskelijatkäsityksetasenteet

Vapaat asiasanatattitudes; beliefs; educational reform; curriculum; project based learning


Liittyvät organisaatiot


Hankkeet, joissa julkaisu on tehty


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2019

JUFO-taso0


Viimeisin päivitys 2024-11-03 klo 14:25