A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
"I never gave up" : engagement with playable characters and esports players of Overwatch (2019)
Välisalo, T., & Ruotsalainen, M. (2019). "I never gave up" : engagement with playable characters and esports players of Overwatch. In FDG '19 : Proceedings of the International Conference on the Foundations of Digital Games (Article 40). ACM. https://doi.org/10.1145/3337722.3337769
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Välisalo, Tanja; Ruotsalainen, Maria
Emojulkaisu: FDG '19 : Proceedings of the International Conference on the Foundations of Digital Games
Konferenssin paikka ja aika: San Luis Obispo, California, USA, 26.-30.8.2019
ISBN: 978-1-4503-7217-6
Julkaisuvuosi: 2019
Artikkelinumero: 40
Kustantaja: ACM
Julkaisumaa: Yhdysvallat (USA)
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1145/3337722.3337769
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus:
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/67440
Tiivistelmä
The findings show that personality is deemed important for engagement with both, game characters and esports players. In addition, gender and sexual orientation emerged as important factors. By contrast, nationality was deemed important for engagement with esports players, but not with player characters. Further research should concentrate on the connections between esports and identity politics, as well as player characters and identity construction.
YSO-asiasanat: pelihahmot; pelitutkimus; elektroninen urheilu; fanius; kannattajat; pelikulttuuri; digitaaliset pelit; reseptio; yleisötutkimus
Vapaat asiasanat: game characters; esports; esports players; fans; Overwatch
Liittyvät organisaatiot
Hankkeet, joissa julkaisu on tehty
- Pelikulttuurien tutkimuksen huippuyksikkö
- Koskimaa, Raine
- Suomen Akatemia
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2019
JUFO-taso: 1