D2 Article in a professional book
Yrittäjien kouluttautumisesta yrittäjyyskasvatukseen (2019)


Möttönen, T., & Tunkkari-Eskelinen, M. (2019). Yrittäjien kouluttautumisesta yrittäjyyskasvatukseen. In T. Möttönen (Ed.), Yrittäjät Suomessa : elinkeinovapaudesta yrittäjyysyhteiskuntaan (pp. 158-170). Jyväskylän ammattikorkeakoulu. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisuja, 268. http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-830-533-3


JYU authors or editors


Publication details

All authors or editorsMöttönen, Tuomas; Tunkkari-Eskelinen, Minna

Parent publicationYrittäjät Suomessa : elinkeinovapaudesta yrittäjyysyhteiskuntaan

Parent publication editorsMöttönen, Tuomas

ISBN978-951-830-532-6

eISBN978-951-830-533-3

Journal or seriesJyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisuja

ISSN1456-2332

Publication year2019

Number in series268

Pages range158-170

Number of pages in the book268

PublisherJyväskylän ammattikorkeakoulu

Place of PublicationJyväskylä

Publication languageFinnish

Persistent website addresshttp://urn.fi/URN:ISBN:978-951-830-533-3

Publication open accessOpenly available

Publication channel open accessOpen Access channel

Publication is parallel published (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/66338

Additional informationEnglish translation, please see: Möttönen T. (Ed)., (2020). Finnish Entrepreneurs – From Freedom of Occupation to the Entrepreneurial Society. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisuja, Jyväskylän ammattikorkeakoulu. Available from: http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-830-576-0


Abstract

Yrittäjyyden tärkeyttä kuvaa se, että sitä pyritään yhteiskunnassa edistämään yrittäjyyskasvatuksen ja -koulutuksen avulla. Yrittäjyyskasvatus ja -koulutus ei ole vain oppiaine, vaan se on enemmänkin läpäisyperiaatteella toimivaa kasvatusta ja myönteisen ilmapiirin luomista. Tässä luvussa käsitellään yrittäjyyskasvatuksen sisältöjä ja yrittäjäkoulutuksen kehittymistä.


Keywordsentrepreneursentrepreneurshipeducation and trainingentrepreneurship education


Contributing organizations


Ministry reportingYes

Reporting Year2019


Last updated on 2024-25-03 at 13:38