D2 Article in a professional book
Yrittäjien kouluttautumisesta yrittäjyyskasvatukseen (2019)
Möttönen, T., & Tunkkari-Eskelinen, M. (2019). Yrittäjien kouluttautumisesta yrittäjyyskasvatukseen. In T. Möttönen (Ed.), Yrittäjät Suomessa : elinkeinovapaudesta yrittäjyysyhteiskuntaan (pp. 158-170). Jyväskylän ammattikorkeakoulu. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisuja, 268. http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-830-533-3
JYU authors or editors
Publication details
All authors or editors: Möttönen, Tuomas; Tunkkari-Eskelinen, Minna
Parent publication: Yrittäjät Suomessa : elinkeinovapaudesta yrittäjyysyhteiskuntaan
Parent publication editors: Möttönen, Tuomas
ISBN: 978-951-830-532-6
eISBN: 978-951-830-533-3
Journal or series: Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisuja
ISSN: 1456-2332
Publication year: 2019
Number in series: 268
Pages range: 158-170
Number of pages in the book: 268
Publisher: Jyväskylän ammattikorkeakoulu
Place of Publication: Jyväskylä
Publication language: Finnish
Persistent website address: http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-830-533-3
Publication open access: Openly available
Publication channel open access: Open Access channel
Publication is parallel published (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/66338
Additional information: English translation, please see: Möttönen T. (Ed)., (2020). Finnish Entrepreneurs – From Freedom of Occupation to the Entrepreneurial Society. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisuja, Jyväskylän ammattikorkeakoulu. Available from: http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-830-576-0
Abstract
Yrittäjyyden tärkeyttä kuvaa se, että sitä pyritään yhteiskunnassa edistämään yrittäjyyskasvatuksen ja -koulutuksen avulla. Yrittäjyyskasvatus ja -koulutus ei ole vain oppiaine, vaan se on enemmänkin läpäisyperiaatteella toimivaa kasvatusta ja myönteisen ilmapiirin luomista. Tässä luvussa käsitellään yrittäjyyskasvatuksen sisältöjä ja yrittäjäkoulutuksen kehittymistä.
Keywords: entrepreneurs; entrepreneurship; education and training; entrepreneurship education
Contributing organizations
Ministry reporting: Yes
VIRTA submission year: 2019
Parent publication with JYU authors: