D2 Article in a professional book
Autenttinen, yksilöllinen, verkostoiva ja ajasta ja paikasta riippumaton opintojakso - saavutettava mahdollisuus vai saavuttamaton mahdottomuus? (2019)


Meriläinen, M., & Piispanen, M. (2019). Autenttinen, yksilöllinen, verkostoiva ja ajasta ja paikasta riippumaton opintojakso - saavutettava mahdollisuus vai saavuttamaton mahdottomuus?. In H. Alaniska, H. Keurulainen, & T.-M. Tauriainen (Eds.), Osaamisperustaisia käytäntöjä korkeakouluissa (pp. 1-4). Oulun ammattikorkeakoulu. ePooki. http://urn.fi/urn:nbn:fi-fe2019081424206


JYU authors or editors


Publication details

All authors or editors: Meriläinen, Merja; Piispanen, Maarika

Parent publication: Osaamisperustaisia käytäntöjä korkeakouluissa

Parent publication editors: Alaniska, Hanna; Keurulainen, Harri ; Tauriainen, Tiia-Mariia

Journal or series: ePooki

eISSN: 1798-2022

Publication year: 2019

Issue number: 58

Pages range: 1-4

Publisher: Oulun ammattikorkeakoulu

Place of Publication: Oulu

Publication country: Finland

Publication language: Finnish

Persistent website address: http://urn.fi/urn:nbn:fi-fe2019081424206

Publication open access: Openly available

Publication channel open access: Open Access channel

Publication is parallel published (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/65819


Abstract

Osaamisperustaisuus, autenttisuus, ubiikit oppimisen ympäristöt, geneeristen taitojen kehittyminen, into ja kyky oppia uutta sekä kehittää ja jakaa osaamista muuttuvissa ympäristöissä – tässä muutama esimerkki pyrkimyksistä, joita eri yliopistot painottavat opetussuunnitelmalinjauksissaan. Sanoista siis tekoihin – mutta miten? Opettajankouluttajina halusimme kääriä hihat ja luoda opintojaksoja, joissa pyrimme vastaamaan näihin vaatimuksiin. Tervetuloa kurkistamaan yhteen näistä, neljän opintopisteen Perusopetuksen toimintaympäristö ja koulun kehittäminen -opintojaksoomme.


Keywords: teachers; class teachers; adult education; curricula; know-how; competence development

Free keywords: osaamisperusteisuus


Contributing organizations


Ministry reporting: Yes

Reporting Year: 2019


Last updated on 2021-09-06 at 18:07