A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Teacher Training for Children with Autism Spectrum Disorders in Finland (2019)


Rämä, I., Pirttimaa, R., Ojala, T., Pesonen, H., & Kontu, E. (2019). Teacher Training for Children with Autism Spectrum Disorders in Finland. In X. Hu, & E. Kärnä (Eds.), Educating Students with Autism Spectrum Disorder in China and Finland (pp. 183-195). Springer. New Frontiers of Educational Research. https://doi.org/10.1007/978-981-13-8203-1_12


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatRämä, Irene; Pirttimaa, Raija; Ojala, Terhi; Pesonen, Henri; Kontu, Elina

EmojulkaisuEducating Students with Autism Spectrum Disorder in China and Finland

Emojulkaisun toimittajatHu, Xiaoyi; Kärnä, Eija

ISBN978-981-13-8202-4

eISBN978-981-13-8203-1

Lehti tai sarjaNew Frontiers of Educational Research

ISSN2195-3473

eISSN2195-349X

Julkaisuvuosi2019

Artikkelin sivunumerot183-195

Kirjan kokonaissivumäärä236

KustantajaSpringer

KustannuspaikkaSingapore

JulkaisumaaSingapore

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1007/978-981-13-8203-1_12

Julkaisun avoin saatavuusEi avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/68172


Tiivistelmä

This chapter first provides a short description of the historical background and development of special education teacher training in Finland. The relationship between special education and teaching pupils with autism spectrum disorder (ASD) is covered by chronologically presenting the main events, turning points, publications, and people that have had a significant effect on the education of pupils with ASD in Finland. This is followed by a description of the organization of teacher training, in general, and the particular characteristics of teaching pupils with ASD. In the context of ASD, it is essential to examine questions concerning the link between learning as social practice and the challenges of interaction manifested in learning difficulties. The chapter ends with a description of the continuing teacher education for special education teachers in Finland.


YSO-asiasanatautismiautismikirjon häiriötopettajankoulutuserityiskasvatusoppimisvaikeudet


Liittyvät organisaatiot

JYU-yksiköt:


Hankkeet, joissa julkaisu on tehty


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2019

JUFO-taso2


Viimeisin päivitys 2024-08-01 klo 17:13