A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Teacher Training for Children with Autism Spectrum Disorders in Finland (2019)
Rämä, I., Pirttimaa, R., Ojala, T., Pesonen, H., & Kontu, E. (2019). Teacher Training for Children with Autism Spectrum Disorders in Finland. In X. Hu, & E. Kärnä (Eds.), Educating Students with Autism Spectrum Disorder in China and Finland (pp. 183-195). Springer. New Frontiers of Educational Research. https://doi.org/10.1007/978-981-13-8203-1_12
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Rämä, Irene; Pirttimaa, Raija; Ojala, Terhi; Pesonen, Henri; Kontu, Elina
Emojulkaisu: Educating Students with Autism Spectrum Disorder in China and Finland
Emojulkaisun toimittajat: Hu, Xiaoyi; Kärnä, Eija
ISBN: 978-981-13-8202-4
eISBN: 978-981-13-8203-1
Lehti tai sarja: New Frontiers of Educational Research
ISSN: 2195-3473
eISSN: 2195-349X
Julkaisuvuosi: 2019
Artikkelin sivunumerot: 183-195
Kirjan kokonaissivumäärä: 236
Kustantaja: Springer
Kustannuspaikka: Singapore
Julkaisumaa: Singapore
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1007/978-981-13-8203-1_12
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus:
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/68172
Tiivistelmä
This chapter first provides a short description of the historical background and development of special education teacher training in Finland. The relationship between special education and teaching pupils with autism spectrum disorder (ASD) is covered by chronologically presenting the main events, turning points, publications, and people that have had a significant effect on the education of pupils with ASD in Finland. This is followed by a description of the organization of teacher training, in general, and the particular characteristics of teaching pupils with ASD. In the context of ASD, it is essential to examine questions concerning the link between learning as social practice and the challenges of interaction manifested in learning difficulties. The chapter ends with a description of the continuing teacher education for special education teachers in Finland.
YSO-asiasanat: autismi; autismikirjon häiriöt; opettajankoulutus; erityiskasvatus; oppimisvaikeudet
Liittyvät organisaatiot
Hankkeet, joissa julkaisu on tehty
- Tutkimusperustainen vaativaan erityiseen tukeen liittyvän osaamisen vahvistaminen opettajankoulutuksessa ja täydennyskoulutuksessa
- Pirttimaa, Raija
- Opetus- ja kulttuuriministeriö
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2019
JUFO-taso: 2