A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Teacher Training for Children with Autism Spectrum Disorders in Finland (2019)


Rämä, Irene; Pirttimaa, Raija; Ojala, Terhi; Pesonen, Henri; Kontu, Elina (2019). Teacher Training for Children with Autism Spectrum Disorders in Finland. In Hu, Xiaoyi; Kärnä, Eija (Eds.) Educating Students with Autism Spectrum Disorder in China and Finland, New Frontiers of Educational Research. Singapore: Springer, 183-195. DOI: 10.1007/978-981-13-8203-1_12


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Rämä, Irene; Pirttimaa, Raija; Ojala, Terhi; Pesonen, Henri; Kontu, Elina

Emojulkaisu: Educating Students with Autism Spectrum Disorder in China and Finland

Emojulkaisun toimittajat: Hu, Xiaoyi; Kärnä, Eija

ISBN: 978-981-13-8202-4

eISBN: 978-981-13-8203-1

Lehti tai sarja: New Frontiers of Educational Research

ISSN: 2195-3473

eISSN: 2195-349X

Julkaisuvuosi: 2019

Artikkelin sivunumerot: 183-195

Kirjan kokonaissivumäärä: 236

Kustantaja: Springer

Kustannuspaikka: Singapore

Julkaisumaa: Singapore

Julkaisun kieli: englanti

DOI: https://doi.org/10.1007/978-981-13-8203-1_12

Avoin saatavuus: Julkaisukanava ei ole avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus:

Julkaisun avoin saatavuus:

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/68172


Tiivistelmä

This chapter first provides a short description of the historical background and development of special education teacher training in Finland. The relationship between special education and teaching pupils with autism spectrum disorder (ASD) is covered by chronologically presenting the main events, turning points, publications, and people that have had a significant effect on the education of pupils with ASD in Finland. This is followed by a description of the organization of teacher training, in general, and the particular characteristics of teaching pupils with ASD. In the context of ASD, it is essential to examine questions concerning the link between learning as social practice and the challenges of interaction manifested in learning difficulties. The chapter ends with a description of the continuing teacher education for special education teachers in Finland.


YSO-asiasanat: autismi; autismikirjon häiriöt; opettajankoulutus; erityiskasvatus; oppimisvaikeudet


Liittyvät organisaatiot


Hankkeet, joissa julkaisu on tehty


OKM-raportointi: Kyllä

Raportointivuosi: 2019

JUFO-taso: 2


Viimeisin päivitys 2020-18-08 klo 13:06