A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Ensuring Diverse User Experiences and Accessibility While Developing the TeSLA e-Assessment System (2020)
Ladonlahti, T., Laamanen, M., & Uotinen, S. (2020). Ensuring Diverse User Experiences and Accessibility While Developing the TeSLA e-Assessment System. In D. Baneres, M. E. Rodríguez, & A. E. Guerrero-Roldán (Eds.), Engineering Data-Driven Adaptive Trust-based e-Assessment Systems : Challenges and Infrastructure Solutions (pp. 213-238). Springer. Lecture Notes on Data Engineering and Communications Technologies, 34. https://doi.org/10.1007/978-3-030-29326-0_10
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Ladonlahti, Tarja; Laamanen, Merja; Uotinen, Sanna
Emojulkaisu: Engineering Data-Driven Adaptive Trust-based e-Assessment Systems : Challenges and Infrastructure Solutions
Emojulkaisun toimittajat: Baneres, David; Rodríguez, M. Elena; Guerrero-Roldán, Ana Elena
ISBN: 978-3-030-29325-3
eISBN: 978-3-030-29326-0
Lehti tai sarja: Lecture Notes on Data Engineering and Communications Technologies
ISSN: 2367-4512
eISSN: 2367-4520
Julkaisuvuosi: 2020
Sarjan numero: 34
Artikkelin sivunumerot: 213-238
Kirjan kokonaissivumäärä: 327
Kustantaja: Springer
Kustannuspaikka: Cham
Julkaisumaa: Sveitsi
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-29326-0_10
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus:
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/77514
Tiivistelmä
The TeSLA project, with its new, innovative approaches for e-assessment, offers a great possibility for increasing the educational equality and making higher education studies available for all. It has been estimated that 10–15% of students in higher education institutions have some disabilities or special educational needs. At online universities or in online programmes, the number is even higher. These numbers emphasise the importance of the universal design for learning as a leading principle while developing the digital learning environments and e-assessment procedures. In this chapter, we describe the key elements of ensuring the accessibility of the TeSLA e-assessment system during the TeSLA project. In the cooperation among seven universities participating in TeSLA pilots, different national or institutional rules and ways of meeting the students’ individual needs have been recognised. The main goal of the project, in terms of accessibility, has been developing an instrument that is accessible and easy to use for all types of students. We also discuss technical and pedagogical solutions that support use of the TeSLA e-assessment system by diverse students.
YSO-asiasanat: oppiminen; etäopetus; etäopiskelu; verkko-opiskelu; saavutettavuus; käytettävyys; luottamuksellisuus; vammaisuus; erityiskasvatus; erityisopetus; arviointi; arviointimenetelmät; koulutusteknologia; käyttäjäkokemus
Vapaat asiasanat: TeSLA-projekti; e-arviointi; verkkoarviointi
Liittyvät organisaatiot
Hankkeet, joissa julkaisu on tehty
- TeSLA An Adaptive Trust-based e-assesment System for Learning
- Ladonlahti, Tarja
- Euroopan komissio
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2020
JUFO-taso: 1