A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Ensuring Diverse User Experiences and Accessibility While Developing the TeSLA e-Assessment System (2020)


Ladonlahti, T., Laamanen, M., & Uotinen, S. (2020). Ensuring Diverse User Experiences and Accessibility While Developing the TeSLA e-Assessment System. In D. Baneres, M. E. Rodríguez, & A. E. Guerrero-Roldán (Eds.), Engineering Data-Driven Adaptive Trust-based e-Assessment Systems : Challenges and Infrastructure Solutions (pp. 213-238). Springer. Lecture Notes on Data Engineering and Communications Technologies, 34. https://doi.org/10.1007/978-3-030-29326-0_10


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatLadonlahti, Tarja; Laamanen, Merja; Uotinen, Sanna

EmojulkaisuEngineering Data-Driven Adaptive Trust-based e-Assessment Systems : Challenges and Infrastructure Solutions

Emojulkaisun toimittajatBaneres, David; Rodríguez, M. Elena; Guerrero-Roldán, Ana Elena

ISBN978-3-030-29325-3

eISBN978-3-030-29326-0

Lehti tai sarjaLecture Notes on Data Engineering and Communications Technologies

ISSN2367-4512

eISSN2367-4520

Julkaisuvuosi2020

Sarjan numero34

Artikkelin sivunumerot213-238

Kirjan kokonaissivumäärä327

KustantajaSpringer

KustannuspaikkaCham

JulkaisumaaSveitsi

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1007/978-3-030-29326-0_10

Julkaisun avoin saatavuusEi avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/77514


Tiivistelmä

The TeSLA project, with its new, innovative approaches for e-assessment, offers a great possibility for increasing the educational equality and making higher education studies available for all. It has been estimated that 10–15% of students in higher education institutions have some disabilities or special educational needs. At online universities or in online programmes, the number is even higher. These numbers emphasise the importance of the universal design for learning as a leading principle while developing the digital learning environments and e-assessment procedures. In this chapter, we describe the key elements of ensuring the accessibility of the TeSLA e-assessment system during the TeSLA project. In the cooperation among seven universities participating in TeSLA pilots, different national or institutional rules and ways of meeting the students’ individual needs have been recognised. The main goal of the project, in terms of accessibility, has been developing an instrument that is accessible and easy to use for all types of students. We also discuss technical and pedagogical solutions that support use of the TeSLA e-assessment system by diverse students.


YSO-asiasanatoppiminenetäopetusetäopiskeluverkko-opiskelusaavutettavuuskäytettävyysluottamuksellisuusvammaisuuserityiskasvatuserityisopetusarviointiarviointimenetelmätkoulutusteknologiakäyttäjäkokemus

Vapaat asiasanatTeSLA-projekti; e-arviointi; verkkoarviointi


Liittyvät organisaatiot


Hankkeet, joissa julkaisu on tehty


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2020

JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-22-04 klo 13:12