A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
Adaptive techniques in e-Learning for transnational programs (2019)


Subirats, L., Fort, S., Martín, Á., Huion, P., Peltonen, M., Nousiainen, T., Miakush, I., Vesisenaho, M., & Sacha, G. M. (2019). Adaptive techniques in e-Learning for transnational programs. In M. Á. Conde González, F. J. Rodríguez Sedano, C. Fernández Llamas, & F. J. García-Peñalvo (Eds.), TEEM'19 : Proceedings of the Seventh International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality (pp. 879-884). ACM. https://doi.org/10.1145/3362789.3362907


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Subirats, Laia; Fort, Santiago; Martín, Álvaro; Huion, Patricia; Peltonen, Marika; Nousiainen, Tuula; Miakush, Iryna; Vesisenaho, Mikko; Sacha, G. M.

Emojulkaisu: TEEM'19 : Proceedings of the Seventh International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality

Emojulkaisun toimittajat: Conde González, Miguel Ángel; Rodríguez Sedano, Francisco Jesús; Fernández Llamas, Camino; García-Peñalvo, Francisco José

Konferenssin paikka ja aika: León, Spain, 16.-18.10.2019

ISBN: 978-1-4503-7191-9

Julkaisuvuosi: 2019

Artikkelin sivunumerot: 879-884

Kirjan kokonaissivumäärä: 1059

Kustantaja: ACM

Kustannuspaikka: New York

Julkaisumaa: Yhdysvallat (USA)

Julkaisun kieli: englanti

DOI: https://doi.org/10.1145/3362789.3362907

Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus:


Tiivistelmä

In this article we present a set of methods and models to help the inclusion of information and communication technologies (ICTs) in transnational programs. The material that we are presenting takes advantage of several adaptive models that automatically react to students' activity. These models are extremely useful in environments where a huge number of very different students (such as those found in transnational programs) are enrolled in the courses or where the distance is a problem for face-to-face activities. We present the theoretical background, the gamification and adaptive techniques included in the model and the platform where the courses are implemented.


YSO-asiasanat: verkko-oppiminen; oppimisalustat; pelillistäminen; koulutusohjelmat; transnationaalisuus

Vapaat asiasanat: e-learning; gamification; adaptive environments; transnational programs


Liittyvät organisaatiot


Hankkeet, joissa julkaisu on tehty


OKM-raportointi: Kyllä

Raportointivuosi: 2019

JUFO-taso: 1


Viimeisin päivitys 2021-09-06 klo 06:50