A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
Adaptive techniques in e-Learning for transnational programs (2019)
Subirats, L., Fort, S., Martín, Á., Huion, P., Peltonen, M., Nousiainen, T., Miakush, I., Vesisenaho, M., & Sacha, G. M. (2019). Adaptive techniques in e-Learning for transnational programs. In M. Á. Conde González, F. J. Rodríguez Sedano, C. Fernández Llamas, & F. J. García-Peñalvo (Eds.), TEEM'19 : Proceedings of the Seventh International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality (pp. 879-884). ACM. https://doi.org/10.1145/3362789.3362907
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Subirats, Laia; Fort, Santiago; Martín, Álvaro; Huion, Patricia; Peltonen, Marika; Nousiainen, Tuula; Miakush, Iryna; Vesisenaho, Mikko; Sacha, G. M.
Emojulkaisu: TEEM'19 : Proceedings of the Seventh International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality
Emojulkaisun toimittajat: Conde González, Miguel Ángel; Rodríguez Sedano, Francisco Jesús; Fernández Llamas, Camino; García-Peñalvo, Francisco José
Konferenssin paikka ja aika: León, Spain, 16.-18.10.2019
ISBN: 978-1-4503-7191-9
Julkaisuvuosi: 2019
Artikkelin sivunumerot: 879-884
Kirjan kokonaissivumäärä: 1059
Kustantaja: ACM
Kustannuspaikka: New York
Julkaisumaa: Yhdysvallat (USA)
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1145/3362789.3362907
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus:
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/93711
Tiivistelmä
In this article we present a set of methods and models to help the inclusion of information and communication technologies (ICTs) in transnational programs. The material that we are presenting takes advantage of several adaptive models that automatically react to students' activity. These models are extremely useful in environments where a huge number of very different students (such as those found in transnational programs) are enrolled in the courses or where the distance is a problem for face-to-face activities. We present the theoretical background, the gamification and adaptive techniques included in the model and the platform where the courses are implemented.
YSO-asiasanat: verkko-oppiminen; oppimisalustat; pelillistäminen; koulutusohjelmat; ylirajaisuus
Vapaat asiasanat: e-learning; gamification; adaptive environments; transnational programs
Liittyvät organisaatiot
Hankkeet, joissa julkaisu on tehty
- Personoidut eOppimissovellukset virtuaaliopetuksen kehittämisessä
- Vesisenaho, Mikko
- Euroopan komissio
OKM-raportointi: Kyllä
VIRTA-lähetysvuosi: 2019
JUFO-taso: 1