A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
Going beyond Technological Affordances : Assessing Organizational and Socio-Interactional Affordances (2019)


Lainema, Kirsi; Lainema, Timo; Hämäläinen, Raija; Heinonen, Kirsi (2019). Going beyond Technological Affordances : Assessing Organizational and Socio-Interactional Affordances. In Sampson, Demetrios G.; Ifenthaler, Dirk; Isaías, Pedro; Mascia, Maria Lidia (Eds.) CELDA 2019 : Proceedings of the 16th International Conference on Cognition and Exploratory Learning in Digital Age. IADIS Press, 323-330. http://www.iadisportal.org/digital-library/going-beyond-technological-affordances-assessing-organizational-and-socio-interactional-affordances


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Lainema, Kirsi; Lainema, Timo; Hämäläinen, Raija; Heinonen, Kirsi

Emojulkaisu: CELDA 2019 : Proceedings of the 16th International Conference on Cognition and Exploratory Learning in Digital Age

Emojulkaisun toimittajat: Sampson, Demetrios G.; Ifenthaler, Dirk; Isaías, Pedro; Mascia, Maria Lidia

Konferenssin paikka ja aika: Cagliari, Italy, 7.-9.11.2019

eISBN: 978-989-8533-93-7

Julkaisuvuosi: 2019

Artikkelin sivunumerot: 323-330

Kirjan kokonaissivumäärä: 467

Kustantaja: IADIS Press

Julkaisumaa: Portugali

Julkaisun kieli: englanti

Pysyvä verkko-osoite: http://www.iadisportal.org/digital-library/going-beyond-technological-affordances-assessing-organizational-and-socio-interactional-affordances

Avoin saatavuus: Open access -julkaisukanavassa ilmestynyt julkaisu


Tiivistelmä

Analysis of the applicability of a learning technology requires evaluating how the affordances of the technology respond to the users’ needs. We examine affordances of a digital learning environment. We concentrate on organizational and socio-interactional affordances, which are based on technological affordances. The analysis shows how organizational and socio-interactional affordances emerge from the use of technological affordances. We offer an analytical understanding of the dynamics of various kinds of affordances and how they can be assessed to help educators to better understand how the learning process and the use of affordances can be facilitated and supported.


YSO-asiasanat: koulutusteknologia; tietokoneavusteinen oppiminen; oppimisalustat; käytettävyys

Vapaat asiasanat: organizational affordances; socio-interactional affordances; computer-based learning


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointi: Kyllä

Raportointivuosi: 2019

JUFO-taso: 0


Viimeisin päivitys 2020-09-07 klo 11:54