E1 Popularised article, newspaper article
Ei kurjuutta kummempaa : vai sittenkin pedagogiikkaa? (2019)


Heiskanen, N. Ei kurjuutta kummempaa : vai sittenkin pedagogiikkaa?. Ruusupuiston kärkiuutiset, (5). https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/5-2019/3


JYU authors or editors


Publication details

All authors or editors: Heiskanen, Noora

Journal or series: Ruusupuiston kärkiuutiset

Publication year: 2019

Volume: 2019

Issue number: 5

Publisher: Jyväskylän yliopisto

Place of Publication: Jyväskylä

Publication country: Finland

Publication language: Finnish

Persistent website address: https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/5-2019/3

Publication open access: Openly available

Publication channel open access: Open Access channel

Publication is parallel published (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/66911


Abstract

Pedagogiset asiakirjat ovat tuttuja opettajille kaikilla koulutusasteilla. Asiakirjan tulisi painottaa pedagogiikkaa eli kuvauksia lapsen tai nuoren tarvitsemasta tuesta. Tutkimustulosten mukaan lapsi tai nuori kuvataan asiakirjoissa kuitenkin hyvin ongelmakeskeisestä näkökulmasta. Ongelmiin keskittyvä kirjaamisen tapa ei palvele sen paremmin tuen suunnittelua kuin opettajan työtäkään parhaalla mahdollisella tavalla. Mitä asiakirjaan sitten tulee ja saa kirjoittaa?


Keywords: pedagogy; documents; teachers

Free keywords: pedagoginen asiakirja


Contributing organizations


Ministry reporting: Yes

Reporting Year: 2019


Last updated on 2021-09-06 at 09:15