E1 Popularised article, newspaper article
Ei kurjuutta kummempaa : vai sittenkin pedagogiikkaa? (2019)


Heiskanen, N. Ei kurjuutta kummempaa : vai sittenkin pedagogiikkaa?. Ruusupuiston kärkiuutiset, (5). https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/5-2019/3


JYU authors or editors


Publication details

All authors or editorsHeiskanen, Noora

Journal or seriesRuusupuiston kärkiuutiset

Publication year2019

Volume2019

Issue number5

PublisherJyväskylän yliopisto

Place of PublicationJyväskylä

Publication countryFinland

Publication languageFinnish

Persistent website addresshttps://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/5-2019/3

Publication open accessOpenly available

Publication channel open accessOpen Access channel

Publication is parallel published (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/66911


Abstract

Pedagogiset asiakirjat ovat tuttuja opettajille kaikilla koulutusasteilla. Asiakirjan tulisi painottaa pedagogiikkaa eli kuvauksia lapsen tai nuoren tarvitsemasta tuesta. Tutkimustulosten mukaan lapsi tai nuori kuvataan asiakirjoissa kuitenkin hyvin ongelmakeskeisestä näkökulmasta. Ongelmiin keskittyvä kirjaamisen tapa ei palvele sen paremmin tuen suunnittelua kuin opettajan työtäkään parhaalla mahdollisella tavalla. Mitä asiakirjaan sitten tulee ja saa kirjoittaa?


Keywordspedagogydocumentsteachers

Free keywordspedagoginen asiakirja


Contributing organizations


Ministry reportingYes

Reporting Year2019


Last updated on 2024-25-03 at 13:40