E1 Popularised article, newspaper article
Ei kurjuutta kummempaa : vai sittenkin pedagogiikkaa? (2019)
Heiskanen, N. Ei kurjuutta kummempaa : vai sittenkin pedagogiikkaa?. Ruusupuiston kärkiuutiset, (5). https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/5-2019/3
JYU authors or editors
Publication details
All authors or editors: Heiskanen, Noora
Journal or series: Ruusupuiston kärkiuutiset
Publication year: 2019
Volume: 2019
Issue number: 5
Publisher: Jyväskylän yliopisto
Place of Publication: Jyväskylä
Publication country: Finland
Publication language: Finnish
Persistent website address: https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/5-2019/3
Publication open access: Openly available
Publication channel open access: Open Access channel
Publication is parallel published (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/66911
Abstract
Pedagogiset asiakirjat ovat tuttuja opettajille kaikilla koulutusasteilla. Asiakirjan tulisi painottaa pedagogiikkaa eli kuvauksia lapsen tai nuoren tarvitsemasta tuesta. Tutkimustulosten mukaan lapsi tai nuori kuvataan asiakirjoissa kuitenkin hyvin ongelmakeskeisestä näkökulmasta. Ongelmiin keskittyvä kirjaamisen tapa ei palvele sen paremmin tuen suunnittelua kuin opettajan työtäkään parhaalla mahdollisella tavalla. Mitä asiakirjaan sitten tulee ja saa kirjoittaa?
Keywords: pedagogy; documents; teachers
Free keywords: pedagoginen asiakirja
Contributing organizations
Ministry reporting: Yes
Reporting Year: 2019