A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
'You really are a great big sister’ : parasocial relationships, credibility, and the moderating role of audience comments in influencer marketing (2020)
Reinikainen, H., Munnukka, J., Maity, D., & Luoma-aho, V. (2020). 'You really are a great big sister’ : parasocial relationships, credibility, and the moderating role of audience comments in influencer marketing. Journal of Marketing Management, 36(3-4), 279-298. https://doi.org/10.1080/0267257X.2019.1708781
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Reinikainen, Hanna; Munnukka, Juha; Maity, Devdeep; Luoma-aho, Vilma
Lehti tai sarja: Journal of Marketing Management
ISSN: 0267-257X
eISSN: 1472-1376
Julkaisuvuosi: 2020
Volyymi: 36
Lehden numero: 3-4
Artikkelin sivunumerot: 279-298
Kustantaja: Taylor & Francis
Julkaisumaa: Britannia
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1080/0267257X.2019.1708781
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus:
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/67273
Tiivistelmä
This study examines the moderating role of audience comments in influencer marketing. A YouTube vlog entry by a social media influencer featuring the endorsement of a brand was studied, and an experimental design featuring two conditions related to audience comments was created. The results indicate that a parasocial relationship with the influencer builds the perceived credibility of the influencer, while comments by other audience members moderate the effect. Influencer credibility positively affects brand trust and purchase intention. The findings enhance the understanding of the role of an active audience in influencer marketing.
YSO-asiasanat: sosiaalinen media; digitaalinen markkinointi; vaikuttajamarkkinointi; somevaikuttajat; brändit; luottamus; ostokäyttäytyminen
Vapaat asiasanat: vaikuttajaviestintä; parasosiaalinen markkinointi
Liittyvät organisaatiot
Hankkeet, joissa julkaisu on tehty
- #Agentit - Nuorten toimijuus sosiaalisessa mediassa
- Luoma-aho, Vilma
- Suomen Akatemia
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2020
JUFO-taso: 1