A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
'You really are a great big sister’ : parasocial relationships, credibility, and the moderating role of audience comments in influencer marketing (2020)


Reinikainen, H., Munnukka, J., Maity, D., & Luoma-aho, V. (2020). 'You really are a great big sister’ : parasocial relationships, credibility, and the moderating role of audience comments in influencer marketing. Journal of Marketing Management, 36(3-4), 279-298. https://doi.org/10.1080/0267257X.2019.1708781


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatReinikainen, Hanna; Munnukka, Juha; Maity, Devdeep; Luoma-aho, Vilma

Lehti tai sarjaJournal of Marketing Management

ISSN0267-257X

eISSN1472-1376

Julkaisuvuosi2020

Volyymi36

Lehden numero3-4

Artikkelin sivunumerot279-298

KustantajaTaylor & Francis

JulkaisumaaBritannia

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1080/0267257X.2019.1708781

Julkaisun avoin saatavuusEi avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/67273


Tiivistelmä

This study examines the moderating role of audience comments in influencer marketing. A YouTube vlog entry by a social media influencer featuring the endorsement of a brand was studied, and an experimental design featuring two conditions related to audience comments was created. The results indicate that a parasocial relationship with the influencer builds the perceived credibility of the influencer, while comments by other audience members moderate the effect. Influencer credibility positively affects brand trust and purchase intention. The findings enhance the understanding of the role of an active audience in influencer marketing.


YSO-asiasanatsosiaalinen mediadigitaalinen markkinointivaikuttajamarkkinointisomevaikuttajatbränditluottamusostokäyttäytyminen

Vapaat asiasanatvaikuttajaviestintä; parasosiaalinen markkinointi


Liittyvät organisaatiot

JYU-yksiköt:


Hankkeet, joissa julkaisu on tehty


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2020

JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-03-04 klo 21:16