A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
Customer Value Framework and Recommendation Intention : The Moderating Role of Customer Characteristics in an Online Travel Community (2020)


Ukpabi D.C.; Karjaluoto H.; Olaleye S.; Mogaji E. (2020). Customer Value Framework and Recommendation Intention : The Moderating Role of Customer Characteristics in an Online Travel Community. In Neidhardt, Julia; Wörndl, Wolfgang (Eds.) Information and Communication Technologies in Tourism 2020 : Proceedings of the International Conference in Surrey, United Kingdom, January 08-10, 2020. Cham: Springer, 38-49. DOI: 10.1007/978-3-030-36737-4_4


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Ukpabi D.C.; Karjaluoto H.; Olaleye S.; Mogaji E.

Emojulkaisu: Information and Communication Technologies in Tourism 2020 : Proceedings of the International Conference in Surrey, United Kingdom, January 08-10, 2020

Emojulkaisun toimittajat: Neidhardt, Julia; Wörndl, Wolfgang

Konferenssi:

  • Information and Communication Technologies in Tourism

Konferenssin paikka ja aika: Surrey, United Kingdom, 8.-10.1.2020

ISBN: 978-3-030-36736-7

eISBN: 978-3-030-36737-4

Julkaisuvuosi: 2020

Artikkelin sivunumerot: 38-49

Kirjan kokonaissivumäärä: 322

Kustantaja: Springer

Kustannuspaikka: Cham

Julkaisumaa: Sveitsi

Julkaisun kieli: englanti

DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-36737-4_4

Avoin saatavuus: Julkaisukanava ei ole avoin

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/67328

Julkaisu on rinnakkaistallennettu: https://gala.gre.ac.uk/id/eprint/26384/


Tiivistelmä

The aim of this study was to develop and test a model that examined the interactions among the customer value framework, recommendation intention and customer characteristics in an online travel community (OTC). Data were obtained using Amazon Mechanical Turk from 251 members of an OTC as a sample. The partial least squares method was used to analyse the data. We found that all the variables of the customer value framework, including functional value, hedonic value and social value, were positively related to recommendation intention. In addition, using multi-group analyses, the study found differences between how different customer segments perceive each of the value dimensions and their effect on recommendation intention. Theoretical and managerial implications are offered.


YSO-asiasanat: asiakaskokemus; suositukset; verkkopalvelut

Vapaat asiasanat: customer value framework ; recommendation intention; customer characteristics; online travel community


Liittyvät organisaatiot

JYU-yksiköt:


OKM-raportointi: Kyllä

Raportointivuosi: 2020

Alustava JUFO-taso: 2


Viimeisin päivitys 2020-18-08 klo 13:13