A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
Augmented Reality Applications : The Impact of Usability and Emotional Perceptions on Tourists’ App Experiences (2020)


Stangl, B., Ukpabi, D.C., & Park, S. (2020). Augmented Reality Applications : The Impact of Usability and Emotional Perceptions on Tourists’ App Experiences. In J. Neidhardt, & W. Wörndl (Eds.), Information and Communication Technologies in Tourism 2020 : Proceedings of the International Conference in Surrey, United Kingdom, January 08-10, 2020 (Article 181-191). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-36737-4_15


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatStangl, B.; Ukpabi, D.C.; Park, S.

EmojulkaisuInformation and Communication Technologies in Tourism 2020 : Proceedings of the International Conference in Surrey, United Kingdom, January 08-10, 2020

Emojulkaisun toimittajatNeidhardt, Julia; Wörndl, Wolfgang

Konferenssi:

  • Information and Communication Technologies in Tourism

Konferenssin paikka ja aikaSurrey, United Kingdom8.-10.1.2020

ISBN978-3-030-36736-7

eISBN978-3-030-36737-4

Julkaisuvuosi2020

Artikkelinumero181-191

Kirjan kokonaissivumäärä322

KustantajaSpringer

KustannuspaikkaCham

JulkaisumaaSveitsi

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1007/978-3-030-36737-4_15

Julkaisun avoin saatavuusEi avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/67325


Tiivistelmä

There is a rising amount of research contributing to the knowledgebase of Augmented Reality (AR) application usage. However, up until now there is no sound understanding about how the emotional perception of AR application users impact on different types of experience. This paper aspires to contribute to this gap by analysing the link between usability, emotional perception (i.e. entertainment, playfulness and enjoyment), two types of experience viz. action- and emotional experience and users’ intention to use the app in a travel context. 796 questionnaires show that emotional experience is driven by entertainment while action experience is mainly triggered by playfulness. However, only emotional experience impacts on users’ intention to use the AR app. Action experience has no significant effect. Findings will be discussed in the light of previous literature and managerial implications will be provided.


YSO-asiasanatlisätty todellisuussovellusohjelmatkäyttäjäkokemuskäytettävyystunteet

Vapaat asiasanataugmented reality; experience design; usability; emotional perception; mobile applications


Liittyvät organisaatiot

JYU-yksiköt:


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2020

JUFO-taso2


Viimeisin päivitys 2024-03-04 klo 21:16