A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
Augmented Reality Applications : The Impact of Usability and Emotional Perceptions on Tourists’ App Experiences (2020)
Stangl, B., Ukpabi, D.C., & Park, S. (2020). Augmented Reality Applications : The Impact of Usability and Emotional Perceptions on Tourists’ App Experiences. In J. Neidhardt, & W. Wörndl (Eds.), Information and Communication Technologies in Tourism 2020 : Proceedings of the International Conference in Surrey, United Kingdom, January 08-10, 2020 (Article 181-191). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-36737-4_15
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Stangl, B.; Ukpabi, D.C.; Park, S.
Emojulkaisu: Information and Communication Technologies in Tourism 2020 : Proceedings of the International Conference in Surrey, United Kingdom, January 08-10, 2020
Emojulkaisun toimittajat: Neidhardt, Julia; Wörndl, Wolfgang
Konferenssi:
- Information and Communication Technologies in Tourism
Konferenssin paikka ja aika: Surrey, United Kingdom, 8.-10.1.2020
ISBN: 978-3-030-36736-7
eISBN: 978-3-030-36737-4
Julkaisuvuosi: 2020
Artikkelinumero: 181-191
Kirjan kokonaissivumäärä: 322
Kustantaja: Springer
Kustannuspaikka: Cham
Julkaisumaa: Sveitsi
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-36737-4_15
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus:
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/67325
Tiivistelmä
There is a rising amount of research contributing to the knowledgebase of Augmented Reality (AR) application usage. However, up until now there is no sound understanding about how the emotional perception of AR application users impact on different types of experience. This paper aspires to contribute to this gap by analysing the link between usability, emotional perception (i.e. entertainment, playfulness and enjoyment), two types of experience viz. action- and emotional experience and users’ intention to use the app in a travel context. 796 questionnaires show that emotional experience is driven by entertainment while action experience is mainly triggered by playfulness. However, only emotional experience impacts on users’ intention to use the AR app. Action experience has no significant effect. Findings will be discussed in the light of previous literature and managerial implications will be provided.
YSO-asiasanat: lisätty todellisuus; sovellusohjelmat; käyttäjäkokemus; käytettävyys; tunteet
Vapaat asiasanat: augmented reality; experience design; usability; emotional perception; mobile applications
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2020
JUFO-taso: 2