B1 Non-refereed journal articles
Sähköiset tunnistustyökalut lisäävät etäopiskelumahdollisuuksia (2019)
Kallinen-Kuisma, Minna; Nieminen, Matti; Ladonlahti, Tarja (2019). Sähköiset tunnistustyökalut lisäävät etäopiskelumahdollisuuksia. Yliopistopedagogiikka, 26 (3). https://lehti.yliopistopedagogiikka.fi/2019/12/31/tunnistustyokalut-etaopiskelu/
JYU authors or editors
Publication details
All authors or editors: Kallinen-Kuisma, Minna; Nieminen, Matti; Ladonlahti, Tarja
Journal or series: Yliopistopedagogiikka
eISSN: 2242-8070
Publication year: 2019
Volume: 26
Issue number: 3
Publisher: Yliopistopedagogiikan asiantuntija- ja yhteistyöverkosto Peda-forum
Publication country: Finland
Publication language: Finnish
Persistent website address: https://lehti.yliopistopedagogiikka.fi/2019/12/31/tunnistustyokalut-etaopiskelu/
Open Access: Publication published in an open access channel
Publication is parallel published (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/67259
Additional information: Kehittäminen ja kokeilut -osiossa
Abstract
TeSLA-hankkeen tavoitteena oli monipuolistaa ja parantaa verkko-opiskelumahdollisuuksia eurooppalaisissa korkeakouluissa kehittämällä työkaluja, jotka tunnistavat sekä etäopiskelijan että opintosuorituksen tekijyyden ja mahdollistavat monenlaisia luotettavia arviointi- ja palautteenantotapoja. Hankkeessa kehitetty sähköinen TeSLA-arviointijärjestelmä mahdollistaa opiskelijan tunnistamisen kasvojen, äänen ja näppäilyn perusteella sekä varmistaa suoritusten tekijyyden analysoimalla kirjoitustyyliä ja tunnistamalla plagioinnin. Kolmen laajan pilottikierroksen aikana seitsemässä eurooppalaisessa yliopistossa yhteensä noin 20 000 opiskelijan testaama TeSLA-järjestelmä lisää valmistuttuaan merkittävästi etäopiskelun luotettavuutta ja uskottavuutta. Se myös avaa uusia mahdollisuuksia etäopiskeluun ja parantaa korkeakoulutuksen saavutettavuutta.
Keywords: distance studies; online study; virtual learning environments; electronic identification
Contributing organizations
Ministry reporting: Yes
Reporting Year: 2019