A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
‘So close, yet so different’ : reflections on the multicultural course of Slavic languages (2019)
Kyppö, A. (2019). ‘So close, yet so different’ : reflections on the multicultural course of Slavic languages. In F. Meunier, J. Van de Vyver, L. Bradley, & S. Thouësny (Eds.), CALL and complexity : short papers from EUROCALL 2019 (pp. 247-251). Research-publishing.net. https://doi.org/10.14705/rpnet.2019.38.1017
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Kyppö, Anna
Emojulkaisu: CALL and complexity : short papers from EUROCALL 2019
Emojulkaisun toimittajat: Meunier, Fanny; Van de Vyver, Julie; Bradley, Linda; Thouësny, Sylvie
Konferenssin paikka ja aika: Louvain-la-Neuve, Belgium, 28.-31.8.2019
ISBN: 978-2-490057-53-5
eISBN: 978-2-490057-54-2
Julkaisuvuosi: 2019
Artikkelin sivunumerot: 247-251
Kirjan kokonaissivumäärä: 431
Kustantaja: Research-publishing.net
Julkaisumaa: Ranska
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.14705/rpnet.2019.38.1017
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Kokonaan avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/67215
Tiivistelmä
The complexity of language learning may be expanded to learning the languages belonging to the same language family, for example, Slavic languages. This paper reports on the reflection-on action research aimed at the increase of learners’ multicultural competence and enhancement of critical thinking at the interdisciplinary, blended course of Slavic languages and cultures. The course organized in modules is implemented in Moodle. Course content is designed by the teacher; however, Slavic languages are presented by native speakers of these languages. Learners have an opportunity to get familiar with Slavic languages, history, and culture from the presenters’ perspective, what generally results in the increase of learners’ multicultural competence and enhancement of critical thinking. Learning experience is intensified through reflective learner logs, which serve as a knowledge-sharing medium and cognitive learning.
YSO-asiasanat: slaavilaiset kielet; monikulttuurisuus; kulttuuriosaaminen; kriittinen ajattelu; kielen oppiminen; reflektio; oppimispäiväkirjat
Vapaat asiasanat: Slavic languages; multicultural competence; critical thinking; reflective learner logs
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2019
JUFO-taso: 0