A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
‘So close, yet so different’ : reflections on the multicultural course of Slavic languages (2019)


Kyppö, A. (2019). ‘So close, yet so different’ : reflections on the multicultural course of Slavic languages. In F. Meunier, J. Van de Vyver, L. Bradley, & S. Thouësny (Eds.), CALL and complexity : short papers from EUROCALL 2019 (pp. 247-251). Research-publishing.net. https://doi.org/10.14705/rpnet.2019.38.1017


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatKyppö, Anna

EmojulkaisuCALL and complexity : short papers from EUROCALL 2019

Emojulkaisun toimittajatMeunier, Fanny; Van de Vyver, Julie; Bradley, Linda; Thouësny, Sylvie

Konferenssin paikka ja aikaLouvain-la-Neuve, Belgium28.-31.8.2019

ISBN978-2-490057-53-5

eISBN978-2-490057-54-2

Julkaisuvuosi2019

Artikkelin sivunumerot247-251

Kirjan kokonaissivumäärä431

KustantajaResearch-publishing.net

JulkaisumaaRanska

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.14705/rpnet.2019.38.1017

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusKokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/67215


Tiivistelmä

The complexity of language learning may be expanded to learning the languages belonging to the same language family, for example, Slavic languages. This paper reports on the reflection-on action research aimed at the increase of learners’ multicultural competence and enhancement of critical thinking at the interdisciplinary, blended course of Slavic languages and cultures. The course organized in modules is implemented in Moodle. Course content is designed by the teacher; however, Slavic languages are presented by native speakers of these languages. Learners have an opportunity to get familiar with Slavic languages, history, and culture from the presenters’ perspective, what generally results in the increase of learners’ multicultural competence and enhancement of critical thinking. Learning experience is intensified through reflective learner logs, which serve as a knowledge-sharing medium and cognitive learning.


YSO-asiasanatslaavilaiset kieletmonikulttuurisuuskulttuuriosaaminenkriittinen ajattelukielen oppiminenreflektiooppimispäiväkirjat

Vapaat asiasanatSlavic languages; multicultural competence; critical thinking; reflective learner logs


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2019

JUFO-taso0


Viimeisin päivitys 2023-12-10 klo 15:30