A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
‘So close, yet so different’ : reflections on the multicultural course of Slavic languages (2019)


Kyppö, A. (2019). ‘So close, yet so different’ : reflections on the multicultural course of Slavic languages. In F. Meunier, J. Van de Vyver, L. Bradley, & S. Thouësny (Eds.), CALL and complexity : short papers from EUROCALL 2019. Research-publishing.net. https://doi.org/10.14705/rpnet.2019.38.1017


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Kyppö, Anna

Emojulkaisu: CALL and complexity : short papers from EUROCALL 2019

Emojulkaisun toimittajat: Meunier, Fanny; Van de Vyver, Julie; Bradley, Linda; Thouësny, Sylvie

Konferenssin paikka ja aika: Louvain-la-Neuve, Belgium, 28.-31.8.2019

ISBN: 978-2-490057-53-5

eISBN: 978-2-490057-54-2

Julkaisuvuosi: 2019

Kirjan kokonaissivumäärä: 431

Kustantaja: Research-publishing.net

Julkaisumaa: Ranska

Julkaisun kieli: englanti

DOI: https://doi.org/10.14705/rpnet.2019.38.1017

Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuus: Kokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/67215


Tiivistelmä

The complexity of language learning may be expanded to learning the languages belonging to the same language family, for example, Slavic languages. This paper reports on the reflection-on action research aimed at the increase of learners’ multicultural competence and enhancement of critical thinking at the interdisciplinary, blended course of Slavic languages and cultures. The course organized in modules is implemented in Moodle. Course content is designed by the teacher; however, Slavic languages are presented by native speakers of these languages. Learners have an opportunity to get familiar with Slavic languages, history, and culture from the presenters’ perspective, what generally results in the increase of learners’ multicultural competence and enhancement of critical thinking. Learning experience is intensified through reflective learner logs, which serve as a knowledge-sharing medium and cognitive learning.


YSO-asiasanat: slaavilaiset kielet; monikulttuurisuus; kulttuuriosaaminen; kriittinen ajattelu; kielen oppiminen; reflektio; oppimispäiväkirjat

Vapaat asiasanat: Slavic languages; multicultural competence; critical thinking; reflective learner logs


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointi: Kyllä

Raportointivuosi: 2019

JUFO-taso: 0


Viimeisin päivitys 2021-10-06 klo 12:16