A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
The Internationalization of B2B Digital Platform Providers : The Role of Cross-National Distance and Digital Characteristics (2020)


Ojala, A., Rollins, M., Fraccastoro, S., & Gabrielsson, M. (2020). The Internationalization of B2B Digital Platform Providers : The Role of Cross-National Distance and Digital Characteristics. In Proceedings of the 53rd Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS 2020) (pp. 4652-4661). University of Hawai'i at Manoa. Proceedings of the Annual Hawaii International Conference on System Sciences. https://doi.org/10.24251/HICSS.2020.571


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatOjala, Arto; Rollins, Minna; Fraccastoro, Sara; Gabrielsson, Mika

EmojulkaisuProceedings of the 53rd Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS 2020)

Konferenssi:

  • Hawaii International Conference on System Sciences

Konferenssin paikka ja aikaGrand Wailea, Maui, HI, USA7.-10.1.2020

ISBN978-0-9981331-3-3

Lehti tai sarjaProceedings of the Annual Hawaii International Conference on System Sciences

ISSN1530-1605

eISSN2572-6862

Julkaisuvuosi2020

Artikkelin sivunumerot4652-4661

KustantajaUniversity of Hawai'i at Manoa

JulkaisumaaYhdysvallat (USA)

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.24251/HICSS.2020.571

Pysyvä verkko-osoitehttp://hdl.handle.net/10125/64313

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusKokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/67187


Tiivistelmä

Digitalization offers new opportunities and changes how firms can explore and enter new markets. Current literature has deepened our understanding of the internationalization process of digital-based firms, but it provides very little guidance on how the specific characteristics of digital artifacts enable and accelerate internationalization or of the role of crossnational distance and cultural difference. We use a longitudinal single-case approach to explore how a Business-to-Business (B2B) platform provider internationalized its operations from inception. The case study illustrates that the ongoing development of the digital service and the integration with new devices played an important role in the firm’s internationalization and expansion into new markets. We also observed that cross-cultural distance and cultural differences played an unexpected role. Finally, we propose avenues for future research.


YSO-asiasanatyrityksetkansainvälistyminenkulttuurit (kulttuurimuodot)kulttuurienvälisyysyritysmarkkinointidigitalisaatio

Vapaat asiasanatinternationalization; cultural distance; digital artifacts; International New Venture (INV); digitalization


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2020

JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-22-04 klo 12:34