A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
The Internationalization of B2B Digital Platform Providers : The Role of Cross-National Distance and Digital Characteristics (2020)


Ojala, Arto; Rollins, Minna; Fraccastoro, Sara; Gabrielsson, Mika (2020). The Internationalization of B2B Digital Platform Providers : The Role of Cross-National Distance and Digital Characteristics. In Proceedings of the 53rd Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS 2020), Proceedings of the Annual Hawaii International Conference on System Sciences. University of Hawai'i at Manoa, 4652-4661. http://hdl.handle.net/10125/64313


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Ojala, Arto; Rollins, Minna; Fraccastoro, Sara; Gabrielsson, Mika

Emojulkaisu: Proceedings of the 53rd Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS 2020)

Konferenssin paikka ja aika: Grand Wailea, Maui, HI, USA, 7.-10.1.2020

ISBN: 978-0-9981331-3-3

Lehti tai sarja: Proceedings of the Annual Hawaii International Conference on System Sciences

ISSN: 1530-1605

Julkaisuvuosi: 2020

Artikkelin sivunumerot: 4652-4661

Kustantaja: University of Hawai'i at Manoa

Julkaisumaa: Yhdysvallat (USA)

Julkaisun kieli: englanti

Pysyvä verkko-osoite: http://hdl.handle.net/10125/64313

Avoin saatavuus: Open access -julkaisukanavassa ilmestynyt julkaisu

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/67187


Tiivistelmä

Digitalization offers new opportunities and changes how firms can explore and enter new markets. Current literature has deepened our understanding of the internationalization process of digital-based firms, but it provides very little guidance on how the specific characteristics of digital artifacts enable and accelerate internationalization or of the role of crossnational distance and cultural difference. We use a longitudinal single-case approach to explore how a Business-to-Business (B2B) platform provider internationalized its operations from inception. The case study illustrates that the ongoing development of the digital service and the integration with new devices played an important role in the firm’s internationalization and expansion into new markets. We also observed that cross-cultural distance and cultural differences played an unexpected role. Finally, we propose avenues for future research.


YSO-asiasanat: yritykset; kansainvälistyminen; kulttuurit (kulttuurimuodot); kulttuurienvälisyys; yritysmarkkinointi; digitalisaatio

Vapaat asiasanat: internationalization; cultural distance; digital artifacts; International New Venture (INV); digitalization


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointi: Kyllä

Raportointivuosi: 2020

Alustava JUFO-taso: 1


Viimeisin päivitys 2020-18-08 klo 13:18