A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
The Internationalization of B2B Digital Platform Providers : The Role of Cross-National Distance and Digital Characteristics (2020)
Ojala, A., Rollins, M., Fraccastoro, S., & Gabrielsson, M. (2020). The Internationalization of B2B Digital Platform Providers : The Role of Cross-National Distance and Digital Characteristics. In Proceedings of the 53rd Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS 2020) (pp. 4652-4661). University of Hawai'i at Manoa. Proceedings of the Annual Hawaii International Conference on System Sciences. https://doi.org/10.24251/HICSS.2020.571
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Ojala, Arto; Rollins, Minna; Fraccastoro, Sara; Gabrielsson, Mika
Emojulkaisu: Proceedings of the 53rd Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS 2020)
Konferenssi:
- Hawaii International Conference on System Sciences
Konferenssin paikka ja aika: Grand Wailea, Maui, HI, USA, 7.-10.1.2020
ISBN: 978-0-9981331-3-3
Lehti tai sarja: Proceedings of the Annual Hawaii International Conference on System Sciences
ISSN: 1530-1605
eISSN: 2572-6862
Julkaisuvuosi: 2020
Artikkelin sivunumerot: 4652-4661
Kustantaja: University of Hawai'i at Manoa
Julkaisumaa: Yhdysvallat (USA)
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.24251/HICSS.2020.571
Pysyvä verkko-osoite: http://hdl.handle.net/10125/64313
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Kokonaan avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/67187
Tiivistelmä
Digitalization offers new opportunities and changes how firms can explore and enter new markets. Current literature has deepened our understanding of the internationalization process of digital-based firms, but it provides very little guidance on how the specific characteristics of digital artifacts enable and accelerate internationalization or of the role of crossnational distance and cultural difference. We use a longitudinal single-case approach to explore how a Business-to-Business (B2B) platform provider internationalized its operations from inception. The case study illustrates that the ongoing development of the digital service and the integration with new devices played an important role in the firm’s internationalization and expansion into new markets. We also observed that cross-cultural distance and cultural differences played an unexpected role. Finally, we propose avenues for future research.
YSO-asiasanat: yritykset; kansainvälistyminen; kulttuurit (kulttuurimuodot); kulttuurienvälisyys; yritysmarkkinointi; digitalisaatio
Vapaat asiasanat: internationalization; cultural distance; digital artifacts; International New Venture (INV); digitalization
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
VIRTA-lähetysvuosi: 2020
JUFO-taso: 1