A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Applying student development theories : Enhancing international student academic success and integration (2019)


Ballo, A., Mathies, C., & Weimer, L. (2019). Applying student development theories : Enhancing international student academic success and integration. Journal of Comparative and International Higher Education, 11(Winter), 18-24. https://doi.org/10.32674/jcihe.v11iWinter.1092


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Ballo, Anduena; Mathies, Charles; Weimer, Leasa

Lehti tai sarja: Journal of Comparative and International Higher Education

ISSN: 2151-0393

eISSN: 2151-0407

Julkaisuvuosi: 2019

Volyymi: 11

Lehden numero: Winter

Artikkelin sivunumerot: 18-24

Kustantaja: Comparative and International Education Society, University of Pittsburgh

Julkaisumaa: Yhdysvallat (USA)

Julkaisun kieli: englanti

DOI: https://doi.org/10.32674/jcihe.v11iWinter.1092

Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuus: Kokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/67392


Tiivistelmä

Student development theories (SDT) focus on the growth and change occurring in students while attending higher education. In this article, we propose that the application of student development theories supports holistic development in international students and helps us understand international students’ academic success and integration. We outline a combination of student development models, derived from SDT, and interact them with concepts from international student mobility and migration (ISM). These models, when applied to student services, may assist higher education institutions (HEIs) in designing student services for international students enhancing academic success and integration.


YSO-asiasanat: ulkomaalaiset opiskelijat; vaihto-opiskelijat; opiskelijat; kansainvälisyys; kansainvälinen liikkuvuus; opinnot; suoriutuminen

Vapaat asiasanat: international students; student development theory; academic success; international student integration


Liittyvät organisaatiot


Hankkeet, joissa julkaisu on tehty


OKM-raportointi: Kyllä

Raportointivuosi: 2019

JUFO-taso: 1


Viimeisin päivitys 2021-09-06 klo 17:05