A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Democratic citizenship and Teacher Education in Finland (2020)
Rautiainen, M., Männistö, P., & Fornaciari, A. (2020). Democratic citizenship and Teacher Education in Finland. In A. Raiker, M. Rautiainen, & B. Saqipi (Eds.), Teacher Education and the Development of Democratic Citizenship in Europe (pp. 62-73). Routledge. https://doi.org/10.4324/9780429030550-5
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Rautiainen, Matti; Männistö, Perttu; Fornaciari, Aleksi
Emojulkaisu: Teacher Education and the Development of Democratic Citizenship in Europe
Emojulkaisun toimittajat: Raiker, Andrea; Rautiainen, Matti; Saqipi, Blerim
ISBN: 978-0-367-14149-3
eISBN: 978-0-429-03055-0
Julkaisuvuosi: 2020
Artikkelin sivunumerot: 62-73
Kustantaja: Routledge
Kustannuspaikka: Abingdon
Julkaisumaa: Britannia
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.4324/9780429030550-5
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus:
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/67595
Tiivistelmä
Finland is considered to be among the most democratic countries in the world according to various international surveys. However, the level of student participation in Finnish schools is below average compared to other European Union countries even though national curricula for comprehensive education have been emphasising values of democracy since the1970s. In this chapter, we analyse how Finnish teacher education contributes to the development of education for democracy. We do this by analysing how education for democracy has been developed in teacher education in Finland, and what kind of ideals form the foundation for education for democracy in Finnish teacher education. The findings are analysed in relation to the Competences for Democratic Culture produced by the Council of Europe.
YSO-asiasanat: opettajankoulutus; demokratia
Vapaat asiasanat: demokratiakasvatus; Suomi
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2020
JUFO-taso: 3
Emojulkaisu, jossa JYU-tekijöitä: