A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Citizen Engagement and Public Sector Communication (2020)
Piqueiras, Paloma, Canel, María‐José, Luoma-aho, Vilma. (2020). Citizen Engagement and Public Sector Communication. In V. Luoma-aho, & M. J. Canel (Eds.), The Handbook of Public Sector Communication (pp. 277-287). John Wiley & Sons. https://doi.org/10.1002/9781119263203.ch18
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Piqueiras, Paloma; Canel, María‐José; Luoma-aho; Vilma
Emojulkaisu: The Handbook of Public Sector Communication
Emojulkaisun toimittajat: Luoma-aho, Vilma; Canel, María José
ISBN: 978-1-119-26314-2
eISBN: 978-1-119-26320-3
Julkaisuvuosi: 2020
Artikkelin sivunumerot: 277-287
Kirjan kokonaissivumäärä: 504
Kustantaja: John Wiley & Sons
Kustannuspaikka: Hoboken
Julkaisumaa: Yhdysvallat (USA)
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1002/9781119263203.ch18
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus:
Tiivistelmä
The literature on citizen engagement is divided into two main streams: literature on the citizen side of citizen engagement, and literature on the organizational side of engagement. Although these two sides can never be fully separated in the actual process of citizen engagement, studies have thus far focused more strongly on one or the other of them, perhaps for reasons of clarity. This chapter begins by defining citizen engagement and exploring these two streams of literature in more detail. In the context of public sector communication, citizen engagement entails a shift from one‐way communication to two‐way communication. Since coproduction and citizen involvement stem from relationships between citizens and professionals (civil servants) who make reciprocal use of each other's strengths, communication is a prerequisite if engagement is to take place: it is only through communication that the required mutual understanding can be arrived at.
YSO-asiasanat: julkinen sektori; julkiset palvelut; viestintä; kansalaiset; sitoutuminen (toiminta); sitouttaminen
Vapaat asiasanat: citizen engagement; civic engagement; co-production; customer engagement; public sector communication; public sector organizations; public services
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2020
JUFO-taso: 2
Emojulkaisu, jossa JYU-tekijöitä: