B2 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Conclusion : A Vision of the Future of Public Sector Communication (2020)


Canel, M.-J., & Luoma-aho, V. (2020). Conclusion : A Vision of the Future of Public Sector Communication. In V. Luoma-aho, & M. J. Canel (Eds.), The Handbook of Public Sector Communication (pp. 455-465). John Wiley & Sons. https://doi.org/10.1002/9781119263203.ch29


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatCanel, María-José; Luoma-aho, Vilma

EmojulkaisuThe Handbook of Public Sector Communication

Emojulkaisun toimittajatLuoma-aho, Vilma; Canel, María José

ISBN978-1-119-26314-2

eISBN978-1-119-26320-3

Julkaisuvuosi2020

Artikkelin sivunumerot455-465

Kirjan kokonaissivumäärä504

KustantajaJohn Wiley & Sons

KustannuspaikkaHoboken

JulkaisumaaYhdysvallat (USA)

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1002/9781119263203.ch29

Julkaisun avoin saatavuusEi avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus


Tiivistelmä

This conclusion presents some closing thoughts on the concepts covered in the preceding chapters of this book. Through an international and interdisciplinary approach, the book describes the contexts, policies, aims, issues, questions, and practices that shape public sector communication. For some organizations, citizens’ needs are clear and visible, but for most organizations, real change will require interdependent changes on the levels of attitudes, organizational cultures, policies, procedures, practices, skills, mentalities, and possibly even legislation. The book highlights the need for good measures for the following phenomena: trust, legitimacy, intangible assets, social‐exchange relationships, performance management, risk and crisis communication, expectations management, dialogue practices, transparency, change, and diversity communication. The organizational perspective prioritizes communication in the sense that public sector organizations are required to involve stakeholders, and also because communication is essential for the establishment, configuration, design, and maintenance of organizations’ operations.


YSO-asiasanatjulkinen sektoriviestintäviestintäkulttuuriorganisaatiokulttuuriodotuksetsosiaalinen mediastrateginen johtaminen

Vapaat asiasanatexpectations management; organizational communication; organizational culture; public sector communication; public sector organizations; social media; stakeholders; strategic communication


Liittyvät organisaatiot

JYU-yksiköt:


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2020


Viimeisin päivitys 2024-03-04 klo 21:16