C2 Edited work
Ilmiömäistä! : ilmiölähtöinen lähestymistapa uudistamassa opettajuutta ja oppimista (2020)
Tarnanen, M., & Kostiainen, E. (Eds.). (2020). Ilmiömäistä! : ilmiölähtöinen lähestymistapa uudistamassa opettajuutta ja oppimista. Jyväskylän yliopisto. https://www.uuttaluova.fi/download/1273/
JYU authors or editors
Publication details
All authors or editors: Tarnanen, Mirja; Kostiainen, Emma
ISBN: 978-951-39-7792-4
eISBN: 978-951-39-7793-1
Publication year: 2020
Number of pages in the book: 256
Publisher: Jyväskylän yliopisto
Place of Publication: Jyväskylä
Publication country: Finland
Publication language: Finnish
Persistent website address: https://www.uuttaluova.fi/download/1273/
Publication open access: Openly available
Publication channel open access: Open Access channel
Publication is parallel published (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/68034
Abstract
Ilmiömäistä on ensimmäinen kattava yleisesitys ilmiölähtöisen oppimisen mahdollisuuksista ja haasteista. Se on tarkoitettu käsi- ja oppikirjaksi koulutuksen parissa työskenteleville sekä kasvatus- ja koulutusalaa opiskeleville. Teos sopii kaikille niille, jotka kaipaavat tutkimusperustaista tietoa ilmiölähtöisestä ajattelusta ja pedagogiikasta sekä mahdollisuuksista uudistaa omaa työtään.
Keywords: learning; teaching and instruction; phenomena; curricula; pedagogy; investigative learning
Free keywords: ilmiölähtöinen oppiminen
Contributing organizations
Related projects
- Uutta luova asiantuntijuus - opettajien perus- ja täydennyskoulutusta siltaamassa
- Tarnanen, Mirja
- Ministry of Education and Culture
Ministry reporting: Yes
Reporting Year: 2020
JUFO rating: 0
This publication includes articles with JYU authors:
- Rautiainen, M., & Veijola, A. (2020). Alakulttuurin tuho ja uuden synty eli kuinka historia synnytettiin uudelleen. In M. Tarnanen, & E. Kostiainen (Eds.), Ilmiömäistä! : ilmiölähtöinen lähestymistapa uudistamassa opettajuutta ja oppimista (pp. 181-196). Jyväskylän yliopisto. http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202003032256
- Virtanen, A., Mäkinen, T., Klemola, U., Lauritsalo, K., & Tynjälä, P. (2020). Arviointi ja palaute oppimista tukemassa. In M. Tarnanen, & E. Kostiainen (Eds.), Ilmiömäistä! : ilmiölähtöinen lähestymistapa uudistamassa opettajuutta ja oppimista. Jyväskylän yliopisto. http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202003032256
- Kostiainen, E., & Tarnanen, M. (2020). Ilmiölähtöinen opetussuunnitelma – opettajuutta, oppimista ja toimintakulttuuria uudistamassa. In M. Tarnanen, & E. Kostiainen (Eds.), Ilmiömäistä! : ilmiölähtöinen lähestymistapa uudistamassa opettajuutta ja oppimista (pp. 43-63). Jyväskylän yliopisto. http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202003032256
- Tarnanen, M., & Kostiainen, E. (2020). Ilmiölähtöinen oppiminen. In M. Tarnanen, & E. Kostiainen (Eds.), Ilmiömäistä! : ilmiölähtöinen lähestymistapa uudistamassa opettajuutta ja oppimista (pp. 7-19). Jyväskylän yliopisto. http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202003032256
- Hähkiöniemi, M., Kauppinen, M., & Tarnanen, M. (2020). Kohti ilmiölähtöistä matematiikan oppimista : matemaattista ongelmanratkaisua taiteeseen yhdistäen. In M. Tarnanen, & E. Kostiainen (Eds.), Ilmiömäistä! : ilmiölähtöinen lähestymistapa uudistamassa opettajuutta ja oppimista (pp. 212-233). Jyväskylän yliopisto. http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202003032256
- Naukkarinen, A., & Rautiainen, M. (2020). Metamorfoosi : välähdyksiä koulutuksen muutoksesta. In M. Tarnanen, & E. Kostiainen (Eds.), Ilmiömäistä! : ilmiölähtöinen lähestymistapa uudistamassa opettajuutta ja oppimista (pp. 85-98). Jyväskylän yliopisto. http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202003032256
- Lindell, A., Kähkönen, A.-L., Lehtinen, A., Lokka, A., & Ratinen, I. (2020). Näkymätön näkyväksi : opettajaopiskelijoiden uskomuksia ja aikomuksia luonnontieteen ja kuvataiteen ilmiölähtöisestä oppimisprojektista. In M. Tarnanen, & E. Kostiainen (Eds.), Ilmiömäistä! : ilmiölähtöinen lähestymistapa uudistamassa opettajuutta ja oppimista (pp. 161-180). Jyväskylän yliopisto. http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202003032256
- Kauppinen, M., Aarto-Pesonen, L., & Kostiainen, E. (2020). Uudistuvaan opettajuuteen kasvu : ilmiölähtöinen oppiminen yksilön ja ryhmän prosesseina. In M. Tarnanen, & E. Kostiainen (Eds.), Ilmiömäistä! : ilmiölähtöinen lähestymistapa uudistamassa opettajuutta ja oppimista (pp. 100-122). Jyväskylän yliopisto. http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202003032256
- Lestinen, L., & Valleala, U. M. (2020). Voimavarat keskeisiä toimijuutta edistävässä pedagogiikassa. In M. Tarnanen, & E. Kostiainen (Eds.), Ilmiömäistä! : ilmiölähtöinen lähestymistapa uudistamassa opettajuutta ja oppimista (pp. 141-160). Jyväskylän yliopisto. http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202003032256