A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Computer game as a pragmatic concept : ideas, meanings, and culture (2020)


Karhulahti, V.-M. (2020). Computer game as a pragmatic concept : ideas, meanings, and culture. Media, Culture and Society, 42(3), 471-480. https://doi.org/10.1177/0163443720907010


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatKarhulahti, Veli-Matti

Lehti tai sarjaMedia, Culture and Society

ISSN0163-4437

eISSN1460-3675

Julkaisuvuosi2020

Volyymi42

Lehden numero3

Artikkelin sivunumerot471-480

KustantajaSage Publications

JulkaisumaaBritannia

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1177/0163443720907010

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusOsittain avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/68268


Tiivistelmä

This article discusses the ‘computer game’ as a pragmatic concept. A dual nature of the computer game as both a pragmatic idea and a pragmatic meaning is introduced. Practical meanings of the computer game correspond with the concrete effects that engaging with computer games produces in an individual. Practical ideas of the computer game correspond with the subjectively constituted conceptual families concerning the computer game’s assumed practical meaning. Individual computer games can be considered flat or round depending on the range of their practical meanings. Thus, the article contributes to the study of cultural objects by offering a framework for examining the evolution and existence of such objects as cross-cultural practical entities – less in terms of communication, media, and materiality, and more in terms of concrete actions and events that individuals across societies commence and conceptualize.


YSO-asiasanattietokonepelitverkkopelitvideopelitdigitaaliset pelitmerkitykset (semantiikka)määritelmätkulttuurikulttuurienvälisyyspelikulttuuripragmatismi

Vapaat asiasanatcross-cultural concepts; definitions; games; meaning; philosophy; social pragmatism


Liittyvät organisaatiot

Muut organisaatiot:


Hankkeet, joissa julkaisu on tehty


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2020

JUFO-taso2


Viimeisin päivitys 2024-26-03 klo 09:18