A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
Less is More! Preliminary Evaluation of Multi-Functional Document-Based Online Learning Environment (2019)


Isomöttönen, V., Lakanen, A.-J., & Lappalainen, V. (2019). Less is More! Preliminary Evaluation of Multi-Functional Document-Based Online Learning Environment. In FIE 2019 : Proceedings of the 49th IEEE Frontiers in Education Conference. IEEE. Conference proceedings : Frontiers in Education Conference. https://doi.org/10.1109/FIE43999.2019.9028353


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatIsomöttönen, Ville; Lakanen, Antti-Jussi; Lappalainen, Vesa

EmojulkaisuFIE 2019 : Proceedings of the 49th IEEE Frontiers in Education Conference

Konferenssi:

  • Frontiers in Education Conference

Konferenssin paikka ja aikaCincinnati, Ohio, USA16.-19.10.2019

ISBN978-1-7281-1747-8

eISBN978-1-7281-1746-1

Lehti tai sarjaConference proceedings : Frontiers in Education Conference

ISSN1539-4565

eISSN2377-634X

Julkaisuvuosi2019

KustantajaIEEE

JulkaisumaaYhdysvallat (USA)

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1109/FIE43999.2019.9028353

Julkaisun avoin saatavuusEi avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/93710


Tiivistelmä

This work-in-progress paper in innovative practice category presents and evaluates a multi-functional document-based learning management system, TIM (The Interactive Material). This system is developed with the goal of integrating a rich set of features seamlessly into teachers’ every-day pedagogical and disciplinary needs. The aim is that a single system (“Less”) would provide all technological solutions necessary for online teaching and learning (“More”), hence the punchline “Less is More!” We illustrate the system and evaluate it based on feedback from teachers. This preliminary evaluation focuses on how teachers reacted to the multi-functional system and is discussed in the context of Technology Acceptance Model (TAM).


YSO-asiasanatopetusteknologiaverkko-opetusoppimisalustatarviointitutkimus

Vapaat asiasanatlearning management systems; educational technology; evaluation


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2020

JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-28-02 klo 09:56