A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
Less is More! Preliminary Evaluation of Multi-Functional Document-Based Online Learning Environment (2019)
Isomöttönen, V., Lakanen, A.-J., & Lappalainen, V. (2019). Less is More! Preliminary Evaluation of Multi-Functional Document-Based Online Learning Environment. In FIE 2019 : Proceedings of the 49th IEEE Frontiers in Education Conference. IEEE. Conference proceedings : Frontiers in Education Conference. https://doi.org/10.1109/FIE43999.2019.9028353
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Isomöttönen, Ville; Lakanen, Antti-Jussi; Lappalainen, Vesa
Emojulkaisu: FIE 2019 : Proceedings of the 49th IEEE Frontiers in Education Conference
Konferenssi:
- Frontiers in Education Conference
Konferenssin paikka ja aika: Cincinnati, Ohio, USA, 16.-19.10.2019
ISBN: 978-1-7281-1747-8
eISBN: 978-1-7281-1746-1
Lehti tai sarja: Conference proceedings : Frontiers in Education Conference
ISSN: 1539-4565
eISSN: 2377-634X
Julkaisuvuosi: 2019
Kustantaja: IEEE
Julkaisumaa: Yhdysvallat (USA)
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1109/FIE43999.2019.9028353
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus:
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/93710
Tiivistelmä
This work-in-progress paper in innovative practice category presents and evaluates a multi-functional document-based learning management system, TIM (The Interactive Material). This system is developed with the goal of integrating a rich set of features seamlessly into teachers’ every-day pedagogical and disciplinary needs. The aim is that a single system (“Less”) would provide all technological solutions necessary for online teaching and learning (“More”), hence the punchline “Less is More!” We illustrate the system and evaluate it based on feedback from teachers. This preliminary evaluation focuses on how teachers reacted to the multi-functional system and is discussed in the context of Technology Acceptance Model (TAM).
YSO-asiasanat: opetusteknologia; verkko-opetus; oppimisalustat; arviointitutkimus
Vapaat asiasanat: learning management systems; educational technology; evaluation
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2020
JUFO-taso: 1